Problemer med RS2en, går på 4 sylindere

Anbefalte innlegg

Forbedret tenning kan gi færre feilslag (det er alltid et visst antall feilslag) og dermed høyere gjennomsnittlig sylindertrykk.

Greier man å skjule coilene er det selvsagt ikke noe problem. De oppsettene som jeg har sett har vært veldig tydelige og ser veldig ettermarked ut, så BT hadde garantert reagert på dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man har vel lov til å ha opp til 15% effektøkning uten å måtte betale ekstra avgifter?

Jeg mener sånn jeg satt det opp at det så ganske originalt ut. Men S2 og RS2 har kanskje mindre plass enn S4?

Mine stod hvertfall på rekke langs "stabstaget". Kjøpte med feste-kit på 034. Og alt ble vesentlig mindre tydelig når jeg fikk på dekselet på toppen så alt ble skjult :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikek hva dere pæser om BT for.. Motoren trenger gnist for å gå, uansett om coilene er under eller ved siden av topplokket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har ikke lov til å øke effekten i det hele tatt, men BT har et slingringsmonn på ca 15% pga variasjon i effekt fra fabrikk og usikkerhet (for å si det mildt) ved måling.

Det er også lov å ha blå kjølevannslanger, men folk har fått sendt bilen til visning pga det. Alt som ser uorginalt ut vil vekke mistanke hos BT, og coilrekke som sitter på utsiden vil vekke mistanke om trim, akkurat som et åpent filter skaper mistanke om trim, selv om bilen i de aller fleste tilfeller har tapt effekt pga det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dermed har man ingenting å bekymre seg for dersom man ikke trimmer :)

Det er jo like ulovlig selv om motorrommet ser originalt ut. Dersom en skulle havne i en ulykke blir det nok sjekket opp uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som dette er en sykdom på rs2 for tiden..... nå går min og på 4 sylindere. noen som vet hva nye tenningsmodul koster og må jeg bytte begge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell greidest og bytte til 034 coiler og få vekk problemene? :)

Samme symptom som min da? Rister ved pådrag og snekkelyd av motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell greidest og bytte til 034 coiler og få vekk problemene? :)

Samme symptom som min da? Rister ved pådrag og snekkelyd av motor?

stemmer det. går bare på 4 sylindere. høres ut som en snekke ja. hadde samme greien på gamle a4'n min. den gikk på 3 sylindere. da var det tenningsmodulen som hadde tatt kveld

er det ikke tenningsmodul/ene dine som har tatt kveld?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en coil som er gåen, pga noe kluss med modul, vil jeg tro? Hadde røket mer enn en sylinder om det hadde vært gåen modul vell?

Jeg bytter hele greia såfall.. Skal bare sjekke etter fukt før jeg bestiller.

Og ute nå er det ikke annet enn FUKT/FOSS fra himmelen, så har ikke skrudd enda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en coil som er gåen, pga noe kluss med modul, vil jeg tro? Hadde røket mer enn en sylinder om det hadde vært gåen modul vell?

Jeg bytter hele greia såfall.. Skal bare sjekke etter fukt før jeg bestiller.

Og ute nå er det ikke annet enn FUKT/FOSS fra himmelen, så har ikke skrudd enda

hmm. kan jo være. men er samme symptoner som jeg hadde med a4'n og da var det å bytte tenningsmodulen og den ble 100% igjen. da var det bare en sylinders som mistet tenningen og hjalp ikke å flytte plass på coiler. fortsatt samme sylinder som ikke tente. har ikke testet dette på rs2 da. men går ut i fra det er det samme nå. om en coil er dårlig skulle den vel bare ha fusket? nå er det uansett turtall den ikke tenner på ene sylinderen. har sjekka coilrekka og er ikke fukt på noen coiler eller plugg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik henger mine hvis det er av interesse.

Dette var av interesse ja!

Hvor har du skrudd de fast?

Er jo ikke plass til coilene på RS2.. Jeg som trodde jeg skulle få en fin rekke slik som en kan på S4/S6 : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.