Anbefalte innlegg

Når jeg møter biler i mørket så blir det liksom en svær stjærne på frontruta mi, blir helt blendet. ruten er sinnsykt slitt på utsiden! Går det an å behandle ruta på noen måte? Eller er det bare å kjøpe ny..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mulig å behandle ruten for mindre skader. Og dersom du skal ha ny rute mener jeg at dette kan ordnes gjennom forsikring uten bonustap. Egenandel ca 500 kr.

Dere får rette meg om jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva de på Vinnes Bilglass sa når eg spurte om det samme, så kan du slipe ned frontruta. MEN dersom ripene o.l. er så store at du kjenner det stritter imot når du drar hånden nedover frontruta, type hakk og store riper, er det ikke mulig å slipe ned.

Dette kostet vel ca en 1000-lapp tror eg.

Ellers kan du vel skifte den på forsikringen. Eg måtte betale 2000 i egenandel, uten tap av bonus da.

Eller kjøpe brukt.

Eller ny..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliping høres nice ut! Men får jeg tatt det på forsikring da? Er ikke sprekker lr.no..Er bare at ruta har stått i siden 1989, og blitt slitt som fy! Må vel ha steinsprut for å få tatt på forsikring..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke ann å slipe ned hele frontruta, bare mindre riper kan slipes ned.

Ruta di er nok slitt av veistøv og mindre partikler, du har sikkert en zillion mindre "steinsprut" i den.

Har du delkasko er normal egendel på ny frontrute 2000 ved skade.

Man får ikke byttet frontrute på forsikring ved kun slitasje, så det er viktig at ruta faktisk er sprekt/skadet, men en syl og en hammer kan lage dette ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsikringssvindel det..fy.. :fy: hmm..Sikkert noen som har en delebil stående med frontrute i? S2 har vel lik frontrute? Any1?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta frem syl og hammer du! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frontruteforsikringen er ikke annet enn svindel satt i system. Tipper man kan telle på én hånd de som kjøper ny rute til bilen sin uten å ta det på forsikringen i løpet av et år. Har hørt om tilfeller hvor bilglassfirmaet gir kunden en hammer og ser vekk i 20 sekunder...

Men så er det jo naivt å tro at selskapene ikke vet om dette nå også. Egenandelen har vel for de fleste av oss blitt minst firedoblet i løpet av få år.

Det morsomme er å høre personer klage på høy egenandel og så spørre om de selv har gjort dette trikset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsikringssvindel det..fy.. :fy: hmm..Sikkert noen som har en delebil stående med frontrute i? S2 har vel lik frontrute? Any1?

Er limt frontrute uansett, så demontere / montere det uten at no går til helvette skal godt gjøres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg møter biler i mørket så blir det liksom en svær stjærne på frontruta mi, blir helt blendet. ruten er sinnsykt slitt på utsiden! Går det an å behandle ruta på noen måte? Eller er det bare å kjøpe ny..?

Hørtes fryktelig irriterende ut!

Forresten, er det vanlig at ei rute blir så fort slitt innen 4-5 år?

Far min hadde A6'en inne til takstering, og det ble konstatert slitt frontrute når bilen er en 2000 mod.? Har nå riktig nok gått straks 100k da. Men alikevel, han mener selv at den ikke er slitt i hele tatt, og synes dette er merkelig selv da jeg syns den er helt fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ruta her har vært med på 230 000 km da.. Hvis jeg skaffer med en lite brukt frontrute fra en dele-s2 setter sikkert en glass-fyr den i for 500-1000 ? får forhøre meg litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om tilfeller hvor bilglassfirmaet gir kunden en hammer og ser vekk i 20 sekunder...

Hørte også om en som ringte forsikringen og sa at guttungen traff bilvinduet med fotballen, som gjorde at det knuste. Siden dette ikke kunne dekkes, så ba agenten han ringe opp igjen dagen etter og si det var steinsprut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finst det noke middel som dei selger på bilxtra eller lignande til å slipe ned ruta litt ?

Akkurat slitt nokk til at den ikkje gjekk gjennom Eu : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på det selv, om det finnes noe middel da fruens Renault har småslitt rute men vi har ikke tenkt å koste på den noe annet enn bensin fremover til den skal byttes ut :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.