Anbefalte innlegg

Hvis jeg vil ha S2 motor i min -89 coupe quattro 20v (:D), hvor omfattende blir denne operasjonen? Hva annet enn motor må byttes og hvor mye ligger motoren jeg burde kjøpe på i pris? Vil har turbo og mer hk på lavere turtall! ...Hestene mine kommer ikke før på 4500omdreininger. :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selg coupeen og kjøp deg S2. S2ene begynner å bli rimelige her i norge nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la oss si at motoren min røyk da, og jeg må bytte motor. Kan jeg like gjerne sette i s2 motor da? Samme operasjonen + bitte litt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorfester å alt skal stemme, men du trenger nytt ledningsnett. Kan egentlig ikke så mye om akkuratt hva som må til fra den motoren til en S2 men det kan helt sikkert andre her på forumet fortelle deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorfester og radiator kan du bruke, men alt elektrisk til motor må byttes,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du allerede har 5`r i bilen din er den bolt on.

Det jeg mener du trenger er følgene:

*komplett S2 motor

*komplett ledningsnett til motor m/hjerne

*Tror du trenger ny hoved radiator pga at S2 har en liten ekstra frontmontert og din 20V bare den store. (tilkoblingspunkt fra den lille inn på den store)

*den lille front monterte radiatoren. (vet ikke om det er helt nødvendig å bygge om radiator systemet, men bedre kjøling har vel aldri skadet)

*frontstykke (det som er mellom låseplatene)

*Intercooler

*Intercooler "bjelke"frontrør (retur fra kaldside til innsug)

*har du bremsekraftforsterk på din 20V?? Så må du bygge om alt servopumpe opplegg og bremser/ABS system (jeg måtte det i allefall)

*grikassen din kan du bruker, kanskje cluchen også.

*bremsene dine er ok. (like store som orig.S2) men som sagt kan bli kluss med bremsesytemet siden S2 har vakumpumpe og ikke bremsekraftforsterker.(kjenner ikke så mye til 20v suge 5`r )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke nødvendig å bytte bremsekraftforsterker, er jo tildakeslagsventil der, mange turbo biler har vakumpumpe orginalt. og dessuten har så vidt jeg husker, har 20v samme bremsekraftforsterker som s2;)

 

mekaniske delen av jobben er ikke no prob, kan jo være litt vrient med ledninsnettet, men går greit.

 

og pass på at du får med svinghjul fra s2, og ikke 200 el s4!!

 

radiatorer på 20v og s2 er like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bruke svinghjul og clutch fra den motoren du har.. men skader vel ikke me en solid clutch.. på min hentet jeg bare vaacum fra innsuget.. men bruk enveisventil eller så er det vel fare for å få bremspedalen mellom bena :)

å ellers er vel det meste bolt on.. kjørte en stund uten lilleradiator men da blir motoren fort varm ved hard kjøring.. kan jo bruke orginal radiator å bare sette 2 T stykker på den. har prøvet å feilet med det meste når det gjelder ombygging, og når omsider alt fungerte fikk bilen smake autovern på bane :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet går svinghjulet fra S4 og S6 også på S2, men svinghjulet fra 200 går ikke i det hele tatt. Uansett kan man bruke samme svinghjul som 20v uten turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøpe en komplett S2 delebil;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.