Oljesvetting på 130 HK TDI 2002 mod Passat, Hjelp:)?

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2002 passat med 130 HK TDI, som svetter olje fra en plass eg meiner det ikkje bør.

Er ingen mekaniker så eg kan ikkje si ka delen der kalles, men det er ved den blanke "ventilen" som er til venstre for oljepåfyllingen. den runde som er synlig uten å ta bort plastdekselet over motoren. ser ut som det kan komme ut på venstre siden av den.

Sorry at eg ikkje har bilder, har ikkje tid til det akurat nå, men håper noken skjønner kor eg meiner:)

Glenn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egr ventilen du tenker på:) der er det helt vanlig med svetting etter en stund. Åndinga på toppdekselet går rett ned i innsugsslangen etter luftfilteret. Det medfører ofte at olje kommer ned den og blåses videre mot innsuget. Over tid vil det kunne samles såpass der inne at du ser det svetter i skjøtene på slangene rundt. Blir fort ekstra ille om det feks er fylt på for mye olje, eventuelt om kjøringen er litt "inspirert". Er vel ikke spesielt farlig men gjør vel heller ikke noe godt for systemet. Søk på egr på forumet og du vil finne mer info om selve ventilen og tips rettet til den og dens funksjon;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egr ventilen du tenker på:) der er det helt vanlig med svetting etter en stund. Åndinga på toppdekselet går rett ned i innsugsslangen etter luftfilteret. Det medfører ofte at olje kommer ned den og blåses videre mot innsuget. Over tid vil det kunne samles såpass der inne at du ser det svetter i skjøtene på slangene rundt. Blir fort ekstra ille om det feks er fylt på for mye olje, eventuelt om kjøringen er litt "inspirert". Er vel ikke spesielt farlig men gjør vel heller ikke noe godt for systemet. Søk på egr på forumet og du vil finne mer info om selve ventilen og tips rettet til den og dens funksjon;)

Takk for innfo, var EGR ventilen eg lurte på om det var!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.