Feil i instrument på TT, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Har en TT der alle lys i dashbordet begynte å blinke i morges.

Speedometer virker heller ikke, og et varsellys kom også opp, en trekant med runding rundt, lyser gult.

Når jeg stopper motor, og har tenningen på lyser alt som normalt.

Men alt er nullstill, og dato står på 1.7.1998.

Kan det være dårlig kontakt?

Eller er hele greien gåend?

Bilen er en 2000 model, 225hk, Quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske vanlig med intrument feil på TT, men du har ikke vært strøm tom da? eller hatt lav spenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter greit, så tror ikke strømmen er lav...

Men har hatt sett det har kommet noen streker i displayet. Der litt av enten temperaturen ute, eller hvilken radiostasjon jeg hører på vises, faller bort.... Så det virker som om det er noe den brygger på....

Hadde den inne for ikke lenge siden å skiftet ASP sensorer bak, og da blinket den slik en liten stund.

Så derfor tenkte jeg kanskje dårlig kontakt på batteri, for det hadde nok verkstedet av den gangen.

Men det er nå 5 grader og mørkt ute, så frister ikke å sjekke det i dag....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det ikke er for strømmen og evt feil i elektriske kretser så har den blitt smittet av TT-sykdommen....det er typisk på TT`er...at instrumentene begynner å leve sitt eget liv. hvis det er dette som er årsaken så kan det koste en del, men la oss håpe det er en mindre feil. ville anbefalt deg å bruke vag com på dette. møller kan gjennom hjelpe deg med feilsøkingen, ville anbefalt det fremfor å drive og pirke på ting selv. etter at du har fått rapport på det så kan du legge det inn her. bare vær obs...møller pleier å overprise. skifter ofte deler som ikke bør skiftes, bare for å tjene penger, prøvde å gjøre det med meg men jer er ikke dum nok til å gå på det hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips!

Har bestilit time hos Møller, skal inn på fredag, så da blir det tatt feilsøking.

Men nå i kveld virket alt som det skulle...!!?

Så det lever helt klart sitt eget liv.

Vil tro det blir dyrt ja, men min menkaniker sa at det var bare Møller som kunne skifte intrumentet. De måtte ta ut info og legge det inn i det nye instumentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja stemmer nok det. best å la møller ta seg av jobben, men husk også på at de tar veeeldig godt betalt for det. en god den billigere rett over grensen, men så er det det at du bor på vestlandet, blir litt langt å kjøre til sverige da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært inne hos Møller, det var nok hele instrumentet som må skiftes.

De skal ha ca 13000,- for jobben...

Nei, synd at jeg ikke bor nærmere Sverige ja, men kjører glatt til Tyskland jeg for å få det litt rimeligere!

Da får jeg jo med meg en tur på auto-bahn også... :)

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei beklager forstyrelsen men opplever det samme problem med audi tt min, helle dasjbordet blinkar har du fikset bilen din eventuelt hvor og hvor mye brukte du på

mvh matin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.