Anbefalte innlegg

drit plagsomt. Fusker på alle turtall, men ikke hvis jeg kjører flatt jern. Har bytte rotor, fordelerlokk, plugger, pluggledninger, termostat. Hadde det vært feil på coilen hadde ikke bilen gått i det hele tatt. Hadde den på merkeverksted, der fant de ikke fusking og han som ekspiderte meg påstod at det var normalt for en 91 mod å fuske. Altså den begynte å fuske på 185000, nå har den gått 208000 og like ille. HJELP MEG!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drit plagsomt. Fusker på alle turtall, men ikke hvis jeg kjører flatt jern. Har bytte rotor, fordelerlokk, plugger, pluggledninger, termostat. Hadde det vært feil på coilen hadde ikke bilen gått i det hele tatt. Hadde den på merkeverksted, der fant de ikke fusking og han som ekspiderte meg påstod at det var normalt for en 91 mod å fuske. Altså den begynte å fuske på 185000, nå har den gått 208000 og like ille. HJELP MEG!!!

 

Hadde en 2.2 10v motor som fusket, der ble det sagt på merkeverksted at dette var normalt og at de anbefalte å kjøre nedpå litt totaktsolje på tanken innimellom (Dette var etter at bilen hadde vært inn der på kontroll i to dager). Etter hvert fant jeg selv ut at dysene var tette og regreima satt to tenner feil ;)

Men uansett, K-jet innsprutet ditt har diverse temperatursensorer som hjelper det å blande bensinen riktig, sjansen er stor for at en av disse har tatt kvelden. Det er også greit å gå over alle vakuumslanger for å se om noen lekker, på 208'km kan du forvente at det er noen sprekker her og der.

Når det gjelder testing av tempsensorer og andre deler ifm K-jet'en er det greit å anskaffe seg en haynes rep.manual. Der står det greit forklart hvordan man ved hjelp av et multimeter måler tilstanden til mange av delene her. Og et lite søk på forumet her gir sikkert en del treff på samme problemstilling som din, dette har vært omtalt før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.