#1 Skrevet September 29, 2009 Venstre Høyre Se hvor trangt det er har i forhold til venstre side, hva er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2009 (endret) Prøv på et helt plant underlag,skal ikke mye til før det blir sånn vist underlaget ikke er plant. Når du har gjort det så kan du se om det er forskjell,og gammel asfalt er ikke rett nok. Finn deg en betongplate(garasje o.l) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2009 enig med Tom prøv plant underlag og ta bilder av hele bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2009 Finn en Golf 2/3 som er helt "rett" i bakstillingen.... Er ikke uvanlig det dessverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2009 Når det subber på høyre side og ikke på venstre så er det vell ikke så nøye om bilen står plant? Finn en Golf 2/3 som er helt "rett" i bakstillingen.... Er ikke uvanlig det dessverre Okai godt å høre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2009 Er det stiv bakstilling med ett enkelt skråstag på disse bilene? det er det på c4'en min, og når jeg senka flytta bakstillinga seg mot høyre fordi lengda på staget blir feil i forhold til den nye vinkelen på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2009 Når det subber på høyre side og ikke på venstre så er det vell ikke så nøye om bilen står plant? Egentlig det jo,du må finne ut om det er høyde forskjell og/eller om akslingen er forskjøvet sideveis. Men forskyvningen kan du måle deg til fra felgene. Så derfor er det greit å sette den på en plan flate så du ser kor problemet ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2009 Finn en Golf 2/3 som er helt "rett" i bakstillingen.... Er ikke uvanlig det dessverre Word! tør påstå at det er en gjenganger på både MK1, 2 og 3. Og ganske vanlig at man må justere "ujevnt" Jeg har slutta helt å justere ved å måle på gjengene på demperne, måler heller fra senter nav opp til hjulbuen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2009 Word! tør påstå at det er en gjenganger på både MK1, 2 og 3. Og ganske vanlig at man må justere "ujevnt" Jeg har slutta helt å justere ved å måle på gjengene på demperne, måler heller fra senter nav opp til hjulbuen Må nok skru opp litt på den ene siden ja. Ville bare høre om dette var normalt, takk for helpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2009 Må ikke skru opp noe som helst. Du må sentrere akslingen din. Det er det du må. Nytt stag lages som følger: Uniballs fra kollevold, 2 muttere som du sveiser i kvar ende på eit rør, og skru dem inni gjengene. så du kvitt problemet. Gjenger på uniballs er lange nok til dette, bare du kapper røret riktig lengde. Kan ta bilde av hvordan dette ser ut viss det er dårlig forklart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 29, 2009 Er som Odd Arne sier her. Dette er "panhard-staget" til bakstillingen på forhjulsdrevne biler. Staget gjør at hele bakstillingen flytter seg litt ut til ene siden ved senking. Har hatt dette på 2 golfer og en audi 80. Var spes merkbart på audien da jeg hadde 9x16 felger på den. Fremgangsmåten til Odd Arne er også bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 29, 2009 For dei som kjører 2førr, blir det slik. kan ta eit bedre imorgen bilde av bakstillinga på denne viss det ikkje et "nok". Denne metoden har null flex. Ikke kjøp de eknle og billige.. Da kan de gå dårlig, selv om presset er "innover" i kula. her montert på momentstag, samme bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2009 Er som Odd Arne sier her.Dette er "panhard-staget" til bakstillingen på forhjulsdrevne biler. Staget gjør at hele bakstillingen flytter seg litt ut til ene siden ved senking. Har hatt dette på 2 golfer og en audi 80. Var spes merkbart på audien da jeg hadde 9x16 felger på den. Fremgangsmåten til Odd Arne er også bra Golf 1,2,3 har ikke noe "panhard-stag"..... kun enkel stiv aksling hengt opp på hver side i bakakselforinger fremme og i selve demperen bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2009 Står når 13mm spacere bak, er det farlig/feil om jeg hiver på en 15mm spacer på venstre side i stenden for 13mm ? Altså venstre side blir ET 3 og høyre ET 5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2009 Golf 1,2,3 har ikke noe "panhard-stag"..... kun enkel stiv aksling hengt opp på hver side i bakakselforinger fremme og i selve demperen bak Okå, stemmer. Men Audi 80 har det du Men da er det vel ikke det som er problemet på denne bilen..er vel en 2`er golf detta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2009 Står når 13mm spacere bak, er det farlig/feil om jeg hiver på en 15mm spacer på venstre side i stenden for 13mm ? Altså venstre side blir ET 3 og høyre ET 5. Ingen fare i det hele tatt. På Passaten til dama er det 25mm på den ene siden og 20mm spacer på den andre siden. Da bygger det tilnærmet likt på begge sidene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2010 Noen som har vært borti forskjellig camber bak på mk2? Monterte noen skiver bak for å få mere camber og etter dette så oppdaget jeg at jeg har ganske mye mer camber på høyre bakhjul. Vet ikke om det var forskjellig camber før jeg gjorde dette. men siden det ble gjort akkurat samme jobb på begge sider så vil jeg jo tro det.. Jeg subber hele tiden på venstre bakhjul pga liten camber der. Er dette vanlig eller er bakstillingen min dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2010 Da kan det nok väre på tide å sjekke at spindelen/akseltappen ikke er böyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 5, 2010 Er det jeg er redd for at jeg må gjøre ja.. Ser også at jeg har mye toe inn på venstre hjulet, mens høyre hjulet er helt rett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...