#1 Skrevet September 29, 2009 Vurderer disse to sette da de kommer til å bli brukt som midlertidige sett til jeg bestiller det som skal på bilen etterhvert. Har dere noe erfaringer med disse settene? Skal på en A4 B6 quattro. Selv av erfaring så er V-Maxx et ganske stivt sett, mens TA-Technix er et litt mer komfortabelt sett. Bilen skal ned til jorda, hvilket anbefaler dere da? Blir det nødvendig med stivere sett pga subbing? Alle tips og triks mottas med stor takk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2009 har kjørt med begge,men v-maxx settet var godt brukt da jeg kjøpte bilen det stod på,men stivt nok var det..,ta-technix settet kjøpte jeg helt nytt,kan ikke si jeg kjente så store forskjellene,eneste jeg kan klage på er at ta-technix'en godt kunne hatt en cm eller to til med gjenger,særlig foran,men kan hende det er forskjell fra hvilken bil det skal på da;)men alt i alt er det vel nesten hips om haps for hvem av dem du går for da de er meget like etter som jeg har forstått:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2009 Med såpass ny bil, hvor ikke koste på seg litt dyrere og bedre understell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 29, 2009 Kommer om 1 år elr no, men nekter å kjøre rundt i et høydehus bare fordi jeg skal kjøpe meg hus. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 29, 2009 Har hatt begge deler på einser, og der var det iaffal hipp som happ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 29, 2009 Anbefaler TA-Technix på det sterkeste! Jeg har det på min Vento Vr6 og den er senket det det går med 18" felger og jeg har ingen subbing Ordentlig stivt og faktisk ganske godt å kjøre med å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 29, 2009 Har t-a justerbart på min, billig ja, men har seget sammen for mye bak. Har skrudd opp max bak så langt jeg turde, alikevell er den lav bak. Var definitivt ikke slik i begynnelsen. De tre midterste vindingene på bakfjerene liger kliss isammen. Ingen vet riktig om dette er normalt der bak. Men som en midlertidig løsning kan du senke den godt ja. Fungerer ellers greit, Men et nytt ordentlig sett er på ønskelista mi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 29, 2009 Jeg har TA justerbart på begge bilene mine nå, Audi A4 B5 og B6. Jeg er så langt veldig fornøyd. Det senker mer enn nok på b6'n hvertfall:) Hvis du går inn på tråden ser du hvor lav jeg har min, og da har jeg igjen 5cm med gjenger foran og 2cm bak. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=165213&page=3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 29, 2009 TA er ikke stivt nok til Golf 3, Vmaxx er jeg mye mer fornøyd med iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 29, 2009 TA er ganske mykt syntes jeg.. subber lett. Det har seget sammen noe sinnsykt foran, har ødelagt hjulbuene mine helt iallefall. Men kvalitetsmessig syntes jeg ikke det er noe ille.. men det satt seg ikke før omtrent 6000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 30, 2009 TA er ganske mykt syntes jeg.. subber lett. Det har seget sammen noe sinnsykt foran, har ødelagt hjulbuene mine helt iallefall. Men kvalitetsmessig syntes jeg ikke det er noe ille.. men det satt seg ikke før omtrent 6000km. Det skjedde hos meg å. La ut på en 20 mils tur, deriblandt e6 nord for grong, som må være norges dårligste e6. Da jeg kom tilbake til steinkjer hadde jeg store problemer i rundkjøringene. subbet foran. kjørte så stor sirkel som overhodet mulig i 1 km/t. Men jeg kom meg hjem, var masse å skru på foran. å sånn er det fortsatt. de er stive nok, men ikke banestive. De sank kansje 3 cm bare på den turen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 30, 2009 Det skjedde hos meg å. La ut på en 20 mils tur, deriblandt e6 nord for grong, som må være norges dårligste e6.Da jeg kom tilbake til steinkjer hadde jeg store problemer i rundkjøringene. subbet foran. kjørte så stor sirkel som overhodet mulig i 1 km/t. Men jeg kom meg hjem, var masse å skru på foran. å sånn er det fortsatt. de er stive nok, men ikke banestive. De sank kansje 3 cm bare på den turen... Da vil jeg si at ditt sett er defekt og du bør snakke med leverandøren om å få et nytt sett på garantien. Sorry, men i England har de et godt ordtak: "Buy cheap, buy twice" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 30, 2009 Hadde justeringsmutter flytta seg nedover når bilen sank såpass mye på en kjøretur? Blir litt feil å skrike GARANTI!! hvis en ikke har montert det riktig, altså ikke låst av justeringsmuttrene skikkelig slik at de har skrudd seg nedover under kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 30, 2009 Det virker som om det blir V-maxx jeg går for eventuelt. Virker som om det er litt stivere og tror det skal senke nok. Er begrenset hvor mye man kan senke med 235/35-19 også.. Blir 225/35-19 til neste år så da blir det enda litt lavere da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 30, 2009 Hadde justeringsmutter flytta seg nedover når bilen sank såpass mye på en kjøretur? Blir litt feil å skrike GARANTI!! hvis en ikke har montert det riktig, altså ikke låst av justeringsmuttrene skikkelig slik at de har skrudd seg nedover under kjøring Nå hørtes det mere ut for meg som det var selve fjæren som hadde sunket sammen, spesielt om du leser forrige innlegg der han skriver: "De tre midterste vindingene på bakfjærene ligger kliss i sammen" Tyder jo på at det er noe galt med fjærene: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 30, 2009 Nå hørtes det mere ut for meg som det var selve fjæren som hadde sunket sammen, spesielt om du leser forrige innlegg der han skriver: "De tre midterste vindingene på bakfjærene ligger kliss i sammen" Tyder jo på at det er noe galt med fjærene: klø : Flere vindinger som ligger sammenklistra finner en jo igjen på flere justerbare senkesett hvor det faktisk skal være sånn (bak på min Golf 4motion er ett eksempel). Hva det skal være på den aktuelle bilen vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 30, 2009 Det ble faktisk TA-technix siden Håkon hadde dette på lager.. Gleder meg nå.. Endelig skal den ned!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 30, 2009 Vel. jeg kjører fortsatt med TA settet. det var kansje dumt å legge ut på lengre tur når det var nymontert, noen sett skal kansje sette seg. Selger i tyskland svarer ike på mail så jeg driter i det. men det er ikke feil montert. Fram er uansett ike problemet jeg kan fortsatt senke eller heve den 4-5 cm.... Bak lager jeg kansje et shim i dreiebenken under senkemekanismen ekstra for å bygge opp en cm.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...