RS2 interiør i audi 80 b4

Anbefalte innlegg

har et rs2 interiør som jeg tenke å sette i min audi 80 b4 sedan, og har en del spørsmål angående dette.

1:

rs2 stolen har elektrisk vippefunksjon å elektrisk justerbar rygg.

kan jeg få tak i de kontaktene som skal stå i stolene og bare koble til tenningsstrøm?

hvordan finne ut om det er memory på stolene? kan dette isåfall føre til noen slags problemer?

2:

rs2 dørtrekkene har el vindu, men det er det ikke orginalt.

Er det veldig komplisert å bygge om til el-heis? har aldri sett hvordan det er orginalt i rs2 jeg:p

hørte snakk om at det var mulig å bytte ut hele "kasetten" bak dørtrekket?

vurderer egentli bare å trekke opp det som er stoff orginalt i dørene i samme skinn som stolene..

3:

baksetet er jo fra avant og de er vell 10 cm lavere elr noe slikt?

Pluss at det er delt i mange flere biter:p

er det mulig å få inn? eller der det like greit å handle balsete i skinn fra audi 80 sedan?

Har ikke tenkt å legge mange ukers arbeid i dette, så vil ikke begynne å sveise om fester og diverse.

har du noen fine løsninger er jeg interrisert i å høre;)

skal bytte motor og slikt senere i vinter og det er der arbeid og penger skal gå;)

Takker for svar.

mvh vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjal gjøre dette med min b4 også, så snart eg får setene mine, så lurer egentlig på det samme, men til el stolene framme er det bare og gå rett fra batteriet og til sete, og legge inn en sikring, men er ikkje sikker på hvor stor sikringen skulle være på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setene trenger bare 12v og jord ja, så funker de.

Bytte til elektriske vinduer er veldig lett. Stemmer som du sier at man bare kan bytte hele kassetten, dvs vindu, vindusramme og vindushevermekanisme med motor. Her trenger du også bare å koble 12v og jord til bryteren, men hvis du vil koble det opp som originalt (styre alle 4 vinduer fra førerdør, auto opp/ned etc) blir det en del mer kobling, pluss at du burde ha med de originale reléene.

Sittepute bak passer nok greit inn, men avant har delt bakseterygg som er til å legge ned, mens sedan så vidt jeg vet har hel plate mot bagasjerom? Har lest om folk som har tilpasset Avant seterygg i sedan bil, men mener å huske det ble sagt å være mer jobb enn det var verdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte til elektriske vinduer er veldig lett. Stemmer som du sier at man bare kan bytte hele kassetten, dvs vindu, vindusramme og vindushevermekanisme med motor. Her trenger du også bare å koble 12v og jord til bryteren, men hvis du vil koble det opp som originalt (styre alle 4 vinduer fra førerdør, auto opp/ned etc) blir det en del mer kobling, pluss at du burde ha med de originale reléene.

Sittepute bak passer nok greit inn, men avant har delt bakseterygg som er til å legge ned, mens sedan så vidt jeg vet har hel plate mot bagasjerom? Har lest om folk som har tilpasset Avant seterygg i sedan bil, men mener å huske det ble sagt å være mer jobb enn det var verdt.

i min sedan er den nedfellbare rygger på baksetene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar;)

var to kontakter på hvert sete. bare å prøve begge med strøm å se hvilken som virker da? den ene er vel til varme eller memory og en andre til justering?

blir vel en tur på høggern å finne en 80 med el ruter da og forhåpentli vis med skinnseter:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på rs2 stolene er det 2 kontakter på vær stol. vær kontakt har 3 ledninger.

Det er vel + og - Men hva er den siste til? styrestrøm av noe slag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det setevarmer kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det den andre kontakten er til setevarmer ja. Memory-styringen tror jeg ligger utenfor setene. Er det ikke knapper til dette nede i førerdøren på de som har dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar..

var ute å prøvde litt ista:P fant ut at jeg så feil sist gang også.

Under setet er det en brun kontakt og en grønn kontakt.

Brun kontakt:

på denne går det 2 ledninger på.

1 brun ledning og en rød med blå stripe på.

regner med at dette er + og -

Grønn kontakt:

to strømper til kontakt.

1.strømpe:

1 brun ledning med blå stripe

1 brun ledning

2.strømpe

1 brun ledning med blå stripe

1 brun ledning med svart stripe

1 svart ledning med gul stripe

1 svart ledning med hvit stripe

Jeg koblet et bilbatteri på den brune kontakten med et lys inne i kretsen.

Å fikk da lys når jeg trykket på knappene for å justere setet, men ingen motor for begynte å gå: klø :

*Er den brune kontakten til el justeringa? og den grønne til setevarmer? syns det var litt mye ledninger i den grønne at den bare skal være til setevarmer: klø :

*hvis den brune er til el jsuteringa, hvorfor vil ikke motor starte når jeg kobler til strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må da være noen som har litt peiling på dette:P?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt en titt på hvordan jeg koblet dette på 100'en, men den står innelåst på verkstedet i påvente av oljeskift!

På S6'en hvor det kun er setevarme, har jeg en grønn kontakt fra ledningsnettet plugget i en rød en på setene. Og i denne er det mange ledere ja, uten at jeg skjønner helt hvorfor.

Edit: Tok et lite tilbakeblikk i innleggshistorikken min: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16674&page=2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt en titt på hvordan jeg koblet dette på 100'en, men den står innelåst på verkstedet i påvente av oljeskift!

På S6'en hvor det kun er setevarme, har jeg en grønn kontakt fra ledningsnettet plugget i en rød en på setene. Og i denne er det mange ledere ja, uten at jeg skjønner helt hvorfor.

Edit: Tok et lite tilbakeblikk i innleggshistorikken min: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=16674&page=2

har sett igjennom tråden din;)

Glemte vel å si tidligere i tråden at på rs2 seten har jeg manuell justering fram og tilbake, så det er bare justeringa på seteryggen og sitteputa som er elektrisk.

har nå forstått det slik at det er den brune kontakten med kun + og - på som er til el justeringa?

Å det stemmer bra når jeg koblet til et bilbatteri med et lys i kretsen og Lyset lyste når jeg prøvde knappene for justeringen.

Men.. får ikke seteryggen eller sitteputen til å justere seg: klø :??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen bedre tips enn at du får se nærmere på hvor de ulike ledningene ender opp under setet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen bedre tips enn at du får se nærmere på hvor de ulike ledningene ender opp under setet :)

Skal få gjort det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.