Anbefalte innlegg

Hva er det utlimate bredden og høyden/ET i forhold til betraktelig senk på en G4 snakker da om og få strekk på dekk så Hjulbuen ligger pent med felg kanten..

 

Vanskelig spm med 1000svar sikkert men..

 

Strl bør man gå for feks 17/18/19 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei i mm aner jeg ikke.. Slik att det nærmer seg ubrukelig med en Votex leppe i front..

 

Noe slikt ca.

3963691849_ea0c5d8759_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel 18" som gjelder da

 

8.5-9,5" foran og 9,5-10" bak avhenging av offset og hvor mye poke du ønsker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke planer om og gjøre noe med hjulbuene egentlig, ikke noe som ender i lakkering i alle fall.

 

9,5 med 225,40 bak og 8,5 med 215 forran kanskje? men hva med ET da, noen fin måte og få det ganske så perfekt?

Har jo alltids spacere men greit uten også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

combo med 215/35 og 225/35 eller 215/40 og 225/40

Titt litt på Edition38 forumet, på Golf 4 delen og readers rides så får du noen tips. Mange der med heftige Golf 4.

 

Egentlig er jo ikke felgstørrelsen så viktig (17/18/19) så lenge felgene sitter riktig i skjermbuen

 

Se også På VWVortex.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det utlimate bredden og høyden/ET i forhold til betraktelig senk på en G4 snakker da om og få strekk på dekk så Hjulbuen ligger pent med felg kanten..

 

Vanskelig spm med 1000svar sikkert men..

 

Strl bør man gå for feks 17/18/19 ?

 

8,5x19 ET35 foran og 9,5x19 ET40 bak med 225/35 rund baut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 ET35 foran og 9,5x19 ET40 bak med 225/35 rund baut.

 

Bank i bordet før den. Hørtes heilt rett ut med moderat senk og uten at forendre på noe hjulbuer. Men du veit vel va du snakka om Runar. Finns muligens bittelitt mer plass bake, men framme er 8,5" bredde me ET 35 maks før felgen kommer utafør skjermkanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x18" TT wheels et35 standard with 25mm spacers on the rearas, et10

 

P180409_11_055B025D.jpg

 

18" Cargraphic 3 peice split rims in porsche fitment (quite a rare wheel, i have never seen a set the same in the uk)

Fronts 18 x 8.5 with alloy outers, 215/40 tyres

Rears 18 x 9.5 with stainless outers, 225/40 tyres

20mm H+R adaptors all round

 

Tror bakfelgene har ET 47 eller 52 før adaptere

Riverside120.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bank i bordet før den. Hørtes heilt rett ut med moderat senk og uten at forendre på noe hjulbuer. Men du veit vel va du snakka om Runar. Finns muligens bittelitt mer plass bake, men framme er 8,5" bredde me ET 35 maks før felgen kommer utafør skjermkanten.

 

Godt ekspertisen er enige, hoho!

 

Kunne gjerne foreslått 9 tom foran, men da bør ET nærme seg 40 og da tror jeg felgen butter innover, med gewinder er det i hvertfall veldig dårlig plass på Golf 4 og Audi A3 8L.

 

18 tom på Golf 4 krever altfor mye senk til å se bra ut. 40 profil gir samme hjuldim som 35 profil og 19 tom, dvs meningsløst og 35 profil i 18 tom blir for små hjul. Min mening! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv med 215/35 dekk på 8.5x19 ET 35 på min har jeg problemer med subbing inne i innerskjermene og subbing skjermfalsen fremme. Så disse bilene krever fort valsing samt modifisering av innerskjermene (eller å heve bilen, men det er ofte ikke aktuellt ;)) Bak er det milevis med plass (jeg har 15mm spacer).

 

Bilen:

P5190011.jpg

 

Noe mindre enn 19" blir bare tull, hvis det er utseende en går etter ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 ET35 foran og 9,5x19 ET40 bak med 225/35 rund baut. er nok utgangspunktet mitt da tenker jeg. Trenger tips til felger også egentlig, har sett litt rundt men finner ingen fete som har 5x100 virker som det er sjelden med den strl og den boltsirkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får vel Rial Daytona Race i den dimmen?:) er ikkje det som står på Futura-golfen da?

Dem er i allefall råtøffe på MK4;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ja takk til ett sett av dem ja :) men dem produseres ikke lenger eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5x112 eller 5x130 med adapter

 

Hva er den typiske tykkelsen på disse da? Tenker da i forhold til ET jeg må ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig du får dem i 15mm, men mest vanlige er 20 og 25mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8x18 og 9x19 ET 35 på min Golf 4 og det ligger perfekt i hjulbuen. Dvs, ligger kant i kant med ytterkant. Strekken jeg har på 9" felgen er helt perfekt da den følger hjulbuen innover. 225/40-18. Fremme vill jeg valgt 215/40-18 skulle jeg valgt selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 blir vell litt lite i front? Må vell ha den siste halve tenker jeg, men har mest lyst på 19" nå. Lurer bare på ET i forhold til adaptere o.l egentlig. Jeg som la inn det ekstreme skam budet på bilen din btw :) det som ble på feil bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det med 9,5/19 ET 35 på denne bilen a? 8.5 forran med 215 og 215 på 9.5 bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det med 9,5/19 ET 35 på denne bilen a? 8.5 forran med 215 og 215 på 9.5 bak?

 

Jeg hadde ikke vært komfortabel med å kjøre med 215/35-19 på 9,5" felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

adaptere får man ned i 15mm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.