Kan DU hjelpe? (godkjenningspapier streetfighter kit)

Anbefalte innlegg

Jeg har ENNÅ ikke fått godkjent min passat hos biltilsynet.

Jeg har stylet den med Streetfighter kit, og mangler papirene på det kittet.

Jeg har et sett som heter SKZ papirer, som ikke er gode nok i biltisynet sine øyner. Jeg må derfor ha TüV eller tilsvarendes papirer.

Siden det går så mange passater/audier med streetfighter kit på, så tenkte jeg at kanskje de har noen av disse papirene, eller kanskje DU vet hvor jeg kan få tak i de.

 

For de som er intressert å hjelpe meg i å finne de, eller har de så er jeg villig til å betale for å få de.

Har nå prøvd i 2 år å få den godkjent, uten hell, har vært på forskjellige steder, men ingen som vil godkjenne den.

Så nå er jeg rimelig lei, og frustrert siden det så mange andre slike biler som går godkjent her i norge.

Noen som har noen tips som kan løse dette for meg??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig du har prøvd dette men;

 

Ved godkjenning av ulike ting som krever dokumentasjon fra bileier, tar ofte Biltilsynet kopi av dokumentasjonen og legger ved saken i arkivet. Dette for å kunne dokumentere ting senere, usikker på om dette er påbudt fra BTs side eller kun god praksis blant noen.

Finn derfor en bil med tilsvarende kit, og undersøk om det i AutoSYS står et saksnummer (SVEIS-nummer) til arkivet. Da kan man gå inn i andre godkjenninger og se hvilken dokumentasjon som er benyttet.

 

Verdt et forsøk. Kjedelig situasjon du sitter i dersom det viser seg at samme sett har varierende godkjenningsgrad rundt om i landet. Om dette er tilfellet ville jeg påklagd avslagene og bedt om grunngivelse for hvordan dette kan ha seg - og eventuelt gått til media (da må du ha ALT ditt på det tørre og VITE at samme sett er godkjent andre steder).

Hvor langt opp i systemet har du prøvd saken?

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du vært i kontakt med de andre som har dette kittet godkjent i norge. og hørt hvordan de gjorde det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du vært i kontakt med de andre som har dette kittet godkjent i norge. og hørt hvordan de gjorde det??

 

Er vel det hun prøver på her : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel det hun prøver på her : vinke :

 

hehe, ser den. men virket for meg som om henne satt på noen håndfaste navn. : vinke :

 

Silje : skulle gjerne he hjulpet deg hadde jeg kunnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det jeg vet til nå.

Den oransje passaten; eiger har ikke tuv papirer på stylingen, BT har kopi av alle papirene, disse har jeg sett, og det er det ikke noe tuv på stylingen, allikavel står det i klagesaken min at denne bilen har fremvist tuvpapirer på komponentene. Noe jeg da ikke skjønner.

Norsk bildelpassaten er godkjent, men der er det ikke noen papirer å hente, hverken av eiger eller *BT, denne bilen er så lenge siden at ble bygd at *BT har gått i fra papir til elektronisk og ikke tatt vare på disse. (selv om da NBS har sagt at de ikke hadde tuv papirer.

Den lilla passaten: Eiger sa at han hadde tuv papirer, men han skulle på feiere og jeg skulle få de når han retunerte. Da han kom tilbake solgte han bilen før jeg fikk kopier, og jeg vet ikke hvem som eiger den nå.

 

Ellers vet jeg at et går en blå, en grønn og en rosa/lilla med samme kittet.

Jeg vet ikke om disse er godkjente hos BT.

 

Desverre så kan jeg ikke bare ringe til BT og be om å få se papirene som er brukt på de andre godkjenningene, da jeg må ha fullmakt av bileiger til å se disse.

Ellers har jeg ikke hatt saken helt oppe i systemet ennå, jeg vet det skal være en instans i BT som skal ta seg av forskjellsbehandlinger av godkjenning av biler. Har ikke hatt saken der, jeg er litt redd for å gå i media, da jeg vet ikke om dette gjør vondt verre. Selv om jeg er rimelig sikker på at jeg har alt mitt på det reine.

 

Jeg har også kontaktet quality autoimport som solgte meg kittet for å se om de kan hjelpe meg mer, har også sendt mail til Proo Street i tyskland som lager kittet. De er desverre veldig dårlig på å svare på mailer, og jeg kan ikke skrive tysk. Og når jeg ringer til de ber de meg om å sende mail.

 

Ellers vet jeg ikke hva som må til for å få TuV eller en annen godkjenningsinstans til å gjøre en slik godkjenning på bilen min slik at jeg får papirene mine. Eller hvor mye det koster.

Gjør meg liksom ikke noe å kjøre til tyskland å la de godkjenne stylingen hos tuv til sommeren, viss det er det som må til.

 

Så viss det er noen som har noen tips videre så skrik ut, jeg er åpen for ALLE forslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbauser meg at det ikke følger med TUV papirer på kittet fra QA hvis dette finnes hos produsenten.

Hvis du må kjøre til tyskland for å få papirer på dette, så er det vel lettere å stikke innom produsenten å hente fremfor å vise bilen på TUV:p

 

Hvem er kontaktpersonen din på biltilsynet? Send gjerne på PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan du hvertfall skrive det du vil på norsk, og så oversette rett til tysk, det fungerer sånn noenlunde, min erfaring er at oversettelsen blir bedre hvis du skriver på engelsk og oversetter fra det.

http://translate.google.com/#

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, mail er sendt igjen til pro street på tysk, i håp om at det gir bedre resultater.

Også må jeg bare se om jeg får sendt til tuv og høre hva som må til for å få de papirene.

 

Mener det var bjarne/bjarte ottelaug/otterhaug eller noe slikt han som behandlet min sak het.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har reg.nummeret til den lilla som ble solgt så kan du jo sende det til 2282 og dermed få opp bl.a. navn og adresse på eieren.

Om ikke du har reg.nr til denne bilen så vil jeg tro forrige eier enten husker det eller har det på noen bilder.

 

Eks hvis regnr. er RJ41448:

 

Skriv da "regnr rj41448" på meldingen og send den til 2282.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drepende svar av pro street i hvertfall: svaret jeg fikk på om de hadde tuv papirer var: wir haben leider noch keine TÜV Teilegutachten für diesen Bausatz.

Die Erstellung dieser wurde auf unbestimmte Zeit verschoben. Sorry.

 

Da oversatt til norsk:

 

Dessverre har vi ennå ikke TÜV deler sertifikat for kit.

Produksjonen av disse har blitt utsatt på ubestemt tid. Sorry.

 

Ellers er det da en som heter Daniel hoffgård bømlo som eiger den lilla passaten, viss infoen jeg fikk i fra den der 2282 stemmer.

Skal prøve å kontakte han og se om jeg får tak i noe av han.

(finner han ikke på gulesider eller lignende, noen som kjenner han eller vet om andre måter å få tak i han på??)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes kun èn Daniel Hoffgård på facebook, du kan jo forsøke der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet han, og har fått en hel haug med tuv papirer av han, men jeg kan ikke tysk.

Så jeg må sitte meg ned og oversette på nette og håpe at jeg har fått noe rette papirer. Viss ikke det er noen her som er noen jævler på tysk og kan oversette...=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var godt du fikk tak i de papira, men krever BT at du gir dem på norsk. Er vel opp til dem og oversette når du har fremlagt Tüv papirene.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare det at jeg "tro"r noen av de papirene jeg har fått er til felgene hans og, noe jeg ikke trenger. Altså jeg kan ikke si 100% sikkert at dette er på stylingen selv om han sier det. ( Har jo skjedd en gang før at jeg har fått papirer som skulle være til styling, men viste seg å være til noe annet )

Håper jo at noen av disse arkene hører til stylingen, men så lenge jeg ikke kan tysk kan jeg jo ikke si det sikkert...=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du scanner dem inn, er det sikkert noen som kan ta en titt og hverfall bekrefte/avkrefte om det er til stylingen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få gjort det senere, så får vi se om det er noen som kan det...:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare det at jeg "tro"r noen av de papirene jeg har fått er til felgene hans og, noe jeg ikke trenger. Altså jeg kan ikke si 100% sikkert at dette er på stylingen selv om han sier det. ( Har jo skjedd en gang før at jeg har fått papirer som skulle være til styling, men viste seg å være til noe annet )

Håper jo at noen av disse arkene hører til stylingen, men så lenge jeg ikke kan tysk kan jeg jo ikke si det sikkert...=)

 

Ja det er kanskje greit å vite at de får de rette papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trengte ikke å oversette TUV papirer fra tysk til norsk når jeg godkjente gewinde på min passat for 1,5måned siden.

ring og spørre dem om du trenger og oversette TUV,sier dem at du MÅ det,ja så ringer du en annen kontrollstasjon og spør der,osv..hehe ;) noen godtar tysk TUV og andre ikke,teite greier..

 

Jeg VET med sikkerhet at du IKKE trenger TUV på norsk på setesdal trafikkstasjon(evje) er bare og bestille time der og ta deg en "liten" kjøretur/ferie. kan fort bli verdt det ;)

 

 

og er det TUV til styling mm du har fått så ser du jo dette lett da, skal være tegnet bilde av feks fanger osv,med mål og div.har i hverftall vært det til mine TUV papirer til styling jeg har hatt tidligere,RS-fanger,badlook grill,mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja.... *griiine*

Har da fått sjekket papirene, de jeg hadde fått var bare på felger og panserforlenger og øyelokk....:S

Baaaahh, jeg håper det bare har skjedd en feil og at jeg får tak i de senere...

 

Fremdeles, om det er noen som vet om noen som helst med breddekitt, audi, vw samme søren, som har noe tuv eller andre godkjenningspapirer, så skrik ut.

Alt kan hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.