#1 Skrevet September 30, 2009 (endret) Kom til min parkerte bil i dag å så at det var vått under den. Etter en kikk under panseret ser det ut til at 12kant-boltene som drivakselen er festet til motoren med har skrudd seg ut:confused: Jeg etterstrammet disse skruene i vår også, da de var på tur ut. Noen tips til hvorfor dette skjer/hva har gått føyken? Regner med det er girolje som har lekket ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2009 Kom til min parkerte bil i dag å så at det var vått under den. Etter en kikk under panseret ser det ut til at torx-boltene som drivakselen er festet til motoren med har skrudd seg ut:confused:Jeg etterstrammet disse skruene i vår også, da de var på tur ut. Noen tips til hvorfor dette skjer/hva har gått føyken? Regner med det er girolje som har lekket ut? Kjøp nye. de nye er sikkert blå på tuppen, en slags locktite. Ev bruke vanlig locktite og riktig moment selvsagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2009 Kjøp nye. de nye er sikkert blå på tuppen, en slags locktite. Ev bruke vanlig locktite og riktig moment selvsagt. Ikke verre enn det?! Da ruller jeg ned til Møller i morgen og hører om de kan hjelpe meg med å skaffe nye. Trenger bil i helgen! Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2009 trenger ikke nye da. ha på locktite så funker det bra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2009 Hvis det lekker girolje der må du bytte de små "kappene" som sitter i midten av drivakslingsflensene (de flesene som stikker ut av girkassa). Mener disse også er festet med en bolt, også sitter "kappene" utenpå de igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2009 Kjøp nye. de nye er sikkert blå på tuppen, en slags locktite. Ev bruke vanlig locktite og riktig moment selvsagt. trenger ikke nye da. ha på locktite så funker det bra... Er vi enige eller hehe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg kjøpte nye på min, var redd for at boltene mine ble skadet, men da hadde hele drivakslingen ramlet av da.. Uansett, kjøp nye orig. bolter (mye på drivverket har 10.9 i styrke, vanskelig å finne hardere enn 8.8 i butikken), bruk litt skikkelig locktite og stram til med riktig moment. Jeg mener det var 90nm, men jeg husker ikke i hodet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2009 Hvis det lekker girolje der må du bytte de små "kappene" som sitter i midten av drivakslingsflensene (de flesene som stikker ut av girkassa). Mener disse også er festet med en bolt, også sitter "kappene" utenpå de igjen. Byttet simering, ene låsekappen til to av 12-kant boltene og strammet til så locktite'n skvatt:p Problem solved! Takk for hjelpa:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg kjøpte nye på min, var redd for at boltene mine ble skadet, men da hadde hele drivakslingen ramlet av da.. Uansett, kjøp nye orig. bolter (mye på drivverket har 10.9 i styrke, vanskelig å finne hardere enn 8.8 i butikken), bruk litt skikkelig locktite og stram til med riktig moment. Jeg mener det var 90nm, men jeg husker ikke i hodet.. Boltene mine var fine unntatt en, så klarte meg med en ny! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...