#1 Skrevet September 30, 2009 Hei. Bror min har en 2000 mod Audi A6 2,4 V6 tiptronic. Og her forleden fikk han noen merkelige symptoner: -plutselig gikk viskere foran sakte, nå står de både foran og bak,mistenkte kanskje gjennomføring som har satt seg. Men har sjekket sikringer og alle er hele. Har også prøvd å "dra" viskere foran når den stå på for å se om jeg fikk flyttet på den, men fikk ikke rikket på den. Så spørs om motor her kan ha brendt seg.. -ingen spyling virker foran eller bak, vet ikke om dette kan ha noe i forbindelse med punktet over.. -blinklys virker ikke noen av veiene, men setter jeg på varselblink så blinker det,sikring ser hel ut. -innvendig varmeapp vifte går ikke,hører det er et spjeld som "regulerer" når vifte står på men vifta går ikke. Har som sagt sjekket sikringer, og alle ser ut til å være hele, men ikke fysisk målt spenning osv. Noen som ar vært borti dette før? er det noe sammenheng i alle disse feilene eller er det ren tilfeldighet.. Håper raskt på svar og tilbakemeldinger da bror min trenger bilen i helgen for å hente sin datter!!! på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 30, 2009 ***Bump**** ingen som har vært borti dette før?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2009 Får sittere meg selv her igjen da Snakket med en kompis i går og han antydet kontakta bak på tenningslåsen, "prøv å lirk litt på tenning/nøkkel når bilen går og se om det skjer noe" , dette gjorde jeg men ingenting skjedde.. Tok en kjapp tlf til Møller og da konstanterte at deet var kontaktstykket bak på tenningslåsen. Disse har til tider kunne bli slitt eller kortlsutte så da var det bare å bytte mente de. Så da får jeg bestille en ny slik (var ikke så allerværst pris på den heller mente han) og teste denne.. ***Time will show*** 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2009 nok et selv sitat.. Har i dag demontert konsoll rundt rattstamme og prøvd å bytte kontakt bak på tenningslås, men dog uten hell samme problem var fortsatt der, kjente over alle ledninger og sjekket at disse satt som det skulle og ingenting tydet på at det ikke gjorde det. Så da blir det vel å komme seg inn til el sentralen under dashord og sjekke relèr og koblingsboks, mistenker at det kan ha skjedd noe her.. Fortsatt ingen som har noe erfaring med dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 4, 2009 Se om rele er gått, dette kan du prøve fra nesten hvilken som helst audi/vw fra 95 og oppover, da de bruker samme rele til vindusvisker iallefall. Det er også sansynligvis dette på blinklys rele også. men hvis flere rele ha gått samtidig er det kanskje en kortslutning eller noe annent feil? Det at vindusviskerne ikke virker har er også stor sansynlighet at de har satt seg i gjennomføringene, kombinasjon av alu og stål er ikke bra og irrer lett. Motoren brenner seg ikke om dette skjer, da det er en "sikring" på denne som hindrer dette. Har opplevd dette selv og det er bare å ta ut hele vindusvisker mekanismen og bruke varme for å få løsna på gjenomføringene, ta de ut pusse de og smøre de opp på nytt med et fett som tåler vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 5, 2009 takker for tips Jan , og feilen er funnet. Var et relè i elsentralen som var brendt, skiftet dette, og woila. "Alles in orden" Tråden kan stenges! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...