Hvilken senk anbefales på Touran?

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg gode råd og tips!

Jeg går å venter på 2010 TOURAN 2.0TDI DSG Exclusive R line 7 seter

Jeg er ikke særlig kjent med disse bilene, så hva mener folket er best?

Disse bilene er jo ganske høye, så jeg er usikker på om fjærer som f.eks senker 35mm er nok. Nå skal ikke jeg senke helt ned til asfalten, men det må se bra ut i forhold til 19" som skal på.

Sleng ut synspunkter, gjerne med bilder som eksempel!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har FK silverline på min '06 og er veldig fornøyd med det. Har ikke skrudd den helt ned, men ganske passe. Blir stiv og fin, og får rette høyden.

 

Av de jeg har sett så blir bare fjører akkurat for lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har FK silverline på min '06 og er veldig fornøyd med det. Har ikke skrudd den helt ned, men ganske passe. Blir stiv og fin, og får rette høyden.

 

Av de jeg har sett så blir bare fjører akkurat for lite.

 

Det er vel litt det inntrykket jeg også sitter igjen med, at det senker akkurat litt for lite. Men for all del, det er en smakssak også på hvor mye man mener er riktig.

Bilder hadde gjort seg! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

touran0809.jpg

 

Se der ja! Hvor mye har du senket den tror du?

Og hvilke dimensjoner felg dekk har du brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke aning, men det er igjen endel gjenger foran og bak.

 

235/35/19" rundt hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg venter en lik bil og lurer litt på det samme, men hadde vært interresant å se hvordan det ser ut på de som bare ha skiftet fjører hvis noen har bilde av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å søke på touran. Så kommer det fram prosjekttråder der folk gjør forskjellige ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved kun bytte av fjærer blir bilen akkurat litt for høy for 19" hjul. Eks.vis 35 mm senkesett vil se rart ut. Det er nå min mening. Med 18" går det greit, men når du skal opp på 19 må du nok til med justerbart. Jeg har det på min, og det funker veldig bra. Bilen blir stiv og fin, ligger fint på veien. Du slipper også irritasjon i etterkant ved å angre på at du ikke valgte justerbart. Kjedelig å kjøre på med senk, når det senker akkurat litt for lite. Du vil aldri få fred for den irritasjonen, går og ser på det hele tida....

 

Alt for utseende !

 

 

 

Kristian.

Bilde034.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved kun bytte av fjærer blir bilen akkurat litt for høy for 19" hjul. Eks.vis 35 mm senkesett vil se ratt ut. Det er nå min mening. Med 18" går det greit, men når du skal opp på 19 må du nok til med justerbart. Jeg har det på min, og det funker veldig bra. Bilen blir stiv og fin, ligger fint på veien. Du slipper også irritasjon i etterkant ved å angre på at du ikke valgte justerbart. Kjedelig å kjøre på med senk, når det senker akkurat litt for lite. Du vil aldri få fred for den irritasjonen, går og ser på det hele tida....

 

Alt for utseende !

 

 

 

Kristian.

 

Ja det er vel det du skriver jeg tror også. Hvilket justerbart har du og hvilke ET og dim på dekk/felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg ja ! Jeg har nemlig gjort den "tabba" en gang før å ikke valgt justerbart. Det blir med den ene gangen for å si det sånn. Det ble så irriterende til slutt at jeg bare måtte se å få demontert det vanlige senkesettet, for så å montere justerbart. Da ble bilen en helt annen ! Så om en tenker at en justerbart er dyrt, kan det fort bli enda dyrere å skulle montere vanlig senkesett først for så å måtte ta dette av igjen og montere justerbart deretter.....

 

Jeg kjører med understell fra KW, tror det er var. 1. Trenger ikke noe mer enn var. 1 til vanlig bruk. Variant 2 med trykk i tillegg til høydejustering blir til at du justerer trykket 1 gang, og lar det være der. Kjører på 19" hjul med ET 35 tror jeg det er.......dekkdim. 235/35 på 9" felg tror jeg også det er....sånn på husken.

 

Kan sende over flere bilder, forfra, bakfra, ovenfra osv hvis du er interessert....

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg ja ! Jeg har nemlig gjort den "tabba" en gang før å ikke valgt justerbart. Det blir med den ene gangen for å si det sånn. Det ble så irriterende til slutt at jeg bare måtte se å få demontert det vanlige senkesettet, for så å montere justerbart. Da ble bilen en helt annen ! Så om en tenker at en justerbart er dyrt, kan det fort bli enda dyrere å skulle montere vanlig senkesett først for så å måtte ta dette av igjen og montere justerbart deretter.....

 

Jeg kjører med understell fra KW, tror det er var. 1. Trenger ikke noe mer enn var. 1 til vanlig bruk. Variant 2 med trykk i tillegg til høydejustering blir til at du justerer trykket 1 gang, og lar det være der. Kjører på 19" hjul med ET 35 tror jeg det er.......dekkdim. 235/35 på 9" felg tror jeg også det er....sånn på husken.

 

Kan sende over flere bilder, forfra, bakfra, ovenfra osv hvis du er interessert....

 

Kristian.

 

Ja det vil jeg gjerne ha! sender deg PM om mail adresse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.