#1 Skrevet Oktober 1, 2009 Heisann! Det lekker inn litt vann fra døren på passasjersiden på kona sin new beetle cab. Vannet kommer i små mengder inn nede ved døren (drypper inn nå og da), ingen krise men noe irriterende. Jeg har fulgt pakningen fra topp til bunn. Det er ikke vann i øvre del, men i bunnen er det en ansamling av vann i sporet på pakningen. Jeg antar at det er pakningen som er dårlig og tar sikte på å bytte denne. Kan det være noe annet? Er det mye stress å få til med masse liming og faenskap? Finnes det en god prosedyre på dette eller er dette best overlatt til Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2009 Er bunnen av dørtrekket fuktig? Kan være at pakningen til plata bak (som holder vindushevermekanismen) ikke er tett. Nå er jeg ikke helt sikker på om det er samme på New Beetle, men som regel er dørpakningen festet i spor og små T-formede plastklips. En litt kranglete pirkejobb (klipsene ryker lett), men det er ikke umulig å bytte selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2009 Takker for svar. Har tatt av dekselet til døren nå og løsnet på platen innenfor. Her var det litt fuktighet ja. Neppe tett nok den pakningen som ligger rundt platen. Hva skal jeg tett med? Finnes det spesial produkt som tetter skikkelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2009 (endret) Hva med Tec7? Limer, fester og fuger alt! Fås blant annet på Maxbo. Har du ikke Maxbo i nærheten kan du alltids få tak i Casco Marin & Teknik, som skal være bortimot tilsvarende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2009 (endret) Det regner hardt her i Bergen nå og kjerringa måtte ut med bilen. Det lekker som F'n igjen... selv om plate på innsiden av dør ble forseglet med silikonlim. Jeg trenger tips på hva som kan være årsak til denne lekkasjen... Det blir altså vått på gulvet ved passasjersetet... Er det andre passasjer for vann som kan ende opp på gulvet her? Noen drenering som kan være tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2010 Bilen ble sendt til Loddefjord Auto hvor det ble konstatert lekkasje ved kabelgjennomføring i døren... Dette ble utbedret og det har vært tett siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...