#1 Skrevet Oktober 1, 2009 Hei! Jeg vurderer å bytte motor i min A3 1.8 8L til en 1.8 turbomotor. Noen her inne som har gjort dette? Isåfall, hva må byttes av deler for å få dette godkjent? Kan jeg bytte motor og så er det greit, eller må jeg oppgradere noe bremser eller understell eller noe? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2009 Du må ha med elnetett til motoren og ha med motorstyringa(hjerne). Tror bremsene og fjører/støtdempere er like. Effekten må ikke overstige det HK antallet som er originalt for disse turbomotorene. Du må vel også ha med papirer fra møller på at ditt karrosseri er produsert med en slik motor fra før og at dette er montert korrekt. Angående hva som er likt av forstilling/bakstilling så kan du jo sjekke på Mekonomen.no. Velg ut en standard A3 1.8L og sjekk delenr på bærearmer,endeledd,kuler,fjører,dempere,foringer,skiver,klosser.. Etterpå velger du en A3 1,8T så gjør du det samme.Da ser du jo om det er noen differanser der. Eller du kan jo alltid stikke på Møller og be di sende deg papirer på hva som må byttes. Det er litt mere jobb enn man tror så planlegg godt så slipper du unna masse problemer. Lykke til med prosjektet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2009 Takk for rask og god hjelp =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2009 (endret) Låner tråden da jeg sterkt vurderer det samme.. Bare for å dele litt informasjon (beklager om noe er feil), så har jeg funnet ut at det meste er likt på A3 8L 1.8 AGN og 1.8T AGU, men noen forskjeller er der selvfølgelig.. En ombygging innebærer at kjøretøyet bygges om til modellen, slik den ble levert fra fabrikk. Senkesett, styling osv. må godkjennes i tillegg om saksbehandler tillater det.. Forskjeller: Eksosanlegg (Downpipe, tror resten bak katalysator er likt) Motorstyring og (deler av?) ledningsnett Støtfanger Svinghjul og clutch Mitt spørsmål: Kom A3 1.8T med 280x22mm 5x100 skiver? Enda et: Hva er girkassekodene for AGN og AGU (5-trinns manuell, 97/98 -mod) ?? Sliter litt i etka med dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...