Anbefalte innlegg

Pappa har en '93 mod som har vansker med å få opp motor-tempen. Nå på vinterstid er det sjelden måleren viser noe over 50-60 grader, og det kommer lite varmluft inn i kupeen. Vannpumpe byttet samtidig som regreim tidligere i sommer på vag-verksted. Vi plukket ut termostaten idag, og kokte den. Den så ut til å åpne som den skulle, og lukket igjen når den ble kald.

 

Prøvde forrige uke å sette ei papp-plate foran radiatoren uten at det gav merkbar forskjell. I høst kjørte han opp ei fjellside, lav fart og høyt turtall gjorde at tempen kom opp i 90 grader, som er det høyeste vi har hatt på den. Viftene startet på ca 90 grader som normalt, ellers går de ikke.

 

Noen som har tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problemet på Golfen, da var det temp.giveren som var gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp.giver til viftene er byttet. Er det giver til instrumentet du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp.giver til viftene er byttet. Er det giver til instrumentet du mener?

 

Jepp, den til instrumentet ja.. Var litt trøtt da skrev forrige innlegg : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, men virket måleren din da? Måleren her virker som den skal, så da skal det vel stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt termostaten allikevel !!! Uoriginal termostat er faktisk noe møkk.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert termostaten. De kan "virke" fine, men være defekte allikevel.... Var akkurat slik på Caben jeg hadde før og S6'n da jeg fikk den også. Begge var det termostaten som var def. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, men virket måleren din da? Måleren her virker som den skal, så da skal det vel stemme?

 

Jepp, den virket, men akkurat som hos din far fikk jeg nesten aldri bra temperatur, uansett hvor inspirert kjøringen var..

Jeg kjøpte ny termostat etter tips herfra, men i forbindelse med feilsøking hos vw ble temp.giveren erklært død. Byttet den og alt har siden da vært i skjønneste orden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.