#1 Skrevet Januar 9, 2005 Bestefar skal ha seg ny bil, og etter å mer eller mindre ha gått igjennom ca 300 annonser med a8 2,5tdi 2000-2002 sitter vi igjen med ca 5-6 stk som er mer aktuelle enn de andre. Det er ikke enkelt når kravene er høye... Uansett, en av disse er en 2,5tdi 180hk som er chippet av audi i tyskland til 220hk. Hvordan er holdbarheten på dette? er girkassene på 180hk bedre dimensjonert enn de som hadde 150hk org, eller er bare momentet tilpasset kassene, men man har hentet ut mer effekt? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2005 Den "gamle" 150hk saken har ei kasse som tåler max 420nm. På sidene til zf som leverer disse kassene, fant jeg denne; 5 HP 24 A - 470 5HP24A er navnet på kassa, og den takler inntil 470nm. Ergo er det forskjell på kassene. Eller ihvertfall TorqueConverteren som er det svake leddet. På sidene til EsTuning finner jeg dette; A8 2.5L V6 TDI 132 KW / 180 HK 46 HK 360Nm 71 Nm Der ser vi at en chippet 180hk-sak vil komme opp mot 430nm og du holder deg derfor godt innen sikkerhetsmarginen på kassa. Var dette svar nok? Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noe problem med å gå for en som er chippet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2005 Takk! Bortsett fra at jeg trodde at de 150-kassene max tålte 370NM, så var dette svar nok. Om noen har noe å tilføye eller rette så må de selvfølgelig kommentere mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...