#1 Skrevet Oktober 1, 2009 (endret) Lurer på om noen av dere har skiftet stillmotoren/sentralspjeld på S6 C4. Hvor står den, vanskelig å komme til etc? Hvor kan man få tak i slikt + bilen plages med veldig fuktig luft inne. Dugger kraftig på frontruta. Også feilkode på turtallsgiver. Brukt? eller får man tak i slikt billi. Bortsett fra Møller. takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2009 Tenker du på det store sentral-spjeldet som sitter i starten av klimaenheten, rett før belgen over til den store boksen med vifte og varmeregister? I såfall sitter det en boks rett over spjeldet, med en motor inni. Selvforklarende når du først åpner boksens lokk. Slike deler er vel relativt dyre på møller så det smarteste er vel å kjøpe av noen med C4 delebil. Vet ikke helt om de eldste anleggene med annen gass i klima er noe ulike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 Renovering av spjellmotorer, her kan du hoppe over renoveringen... http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1652/a1652.php&var= Hvis det dugger kraftig er det kanskje fjæren som lukker spjeldet for resirkulering som er ødelagt. Se denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161865&highlight=dugg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) Takker for innspill, stor hjelp dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Hvis det er noe av det samme som på 200 20VT så er det vanlig at fjæra til resirkspejldet ryker. Da tar den kun luft fra kupeen og det blir fuktig. På 200 så sitter den bak hanskerommet, og er "lett" å komme til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2009 Da åpnet jeg greiene ikveld, nettopp ferdig med et utmerket resultat. Gikk ikke mindre enn 2 timer. Åpnet begge motorhusene og rengjorde disse ihht den svenske linken. Anngående resirkspjeldet så var dette ganske tett da dette var blokkert. Takk for tips/link. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 7, 2009 Hvis det er noe av det samme som på 200 20VT så er det vanlig at fjæra til resirkspejldet ryker. Da tar den kun luft fra kupeen og det blir fuktig. På 200 så sitter den bak hanskerommet, og er "lett" å komme til Dette problemet er rettet på de seneste utgavene av Cadillac-anlegget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2009 Mens vi er igang.. Noen som har hatt oppe motorenhetene på senere a6? Er disse lik eller bygget annerledes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 7, 2009 I følge familiealbumet er det den samme reguleringsmotoren fra Audi 100 88' -> A6 97' 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 7, 2009 Tenkte 98 og opp. Noen som har hatt disse i småbiter, om det er samme problemet på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2009 da har jeg demontert en av disse motorenhetene. motoren går plettfri, annen bygget enn på c4 men noen lunde samme løsning. Jeg får verdistyring i hiddenlister ved betjening av klimaenhet, men altså ingen måleverdi. Nesten ut som at klimaenheten sender signal til motorenhet for endring av posisjon men ingenting skjer. Noen som vet hvordan dette fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 26, 2009 da fant jeg rota til alt ondt. Climatronic enheten var defekt, skiftet denne og kodet om. Fungerer alt perfekt. Takk til meg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2009 Climatronic fra '98 og opp er 'kjent' for å feile, jeg prøvde å fikse en som trakk i overkant mye strøm, men selv etter å ha byttet en krets og loddet brente ledere funket den ikke. Det endte med at han kjøpte en brukt enhet fra en 8 måneder gammel finn-annonse billig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 27, 2009 (endret) samme her, fant en litt nyere enhet på finn.no som hadde ligget ganske lenge ute, fikk den for skjit og ingenting:) fikk radert ut alle feilkodene som går ann å få på klimaen, bortsett fra defrostern kode 727. Er sikkert gåen, men ikke noe hast å få fikset dette. Begynte å stusse litt når jeg ikke fikk aktivert noen komponenter som helst gjennom hiddenen. Selv ikke clutchen til ACn og kjølevifta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...