Må man lufte bremser etter bytte av "bomba" ?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk problemer vis jeg bremsa noen ganger, dvs at jeg fikk feilmelding på min s6 c4. Så jeg bestilte ny bombe fra cac. Byttet denne og rett etterpå var det veldig rar bremse effekt, var veldig sånn hakkete, dette gikk over etter ca 10 minutter og alt var som det skulle.

Men nå har det begynt og pipe bremse feil hver eneste gang jeg starter bilen, etter og ha stoppet i mer en 2-3 timer. så kjører jeg og så forsvinner det igjen, men så etter 10 minutter kan bremsevarselen komme igjen.

Så det jeg lurer på er, kan det være luft?

Kan den nye bomba være defekt/lekk?

Kan det være røret fra servoen til bomba som lekker?

Fristende og få tak i en "ok" bombe og bare bytte for og se om det blir bra eller ikke.

Servoen er helt ny og potte tett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har bytta før og har en ide eller to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel "lufte" hydraulikk systemt etter du har bytta bomba. Jekk opp bilen i front skru av lokket på beholderen og sving fram og tilbake mange ganger til du ser at det ikke er luft i systemet lenger. Må være 2 mann da. Mulig dette løser problemet ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar men det der skjønte jeg ikke, lufte hydralikk systemet? altså ta av lokket på servoveska?

hvorfor heve bilen foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufta tar veien til det høyeste punktet,sikkert derfor du må jekke opp fronten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilke symptomer man får hvis man har luft i servosystemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulyder og hakking i styringen når man svinger.

Ikke nødvendig å jekke opp fronten. Tanken er det høyeste punktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva gjelder egentlig spørsmålet til trådstarter? Servostyring eller bremser?

Ser ut til at det gjelder bremser. Jeg vet ikke hvordan det ser ut i din bil, men måtte du løsne noen bremserør? Da må du lufte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt at man skal jekke opp fronten! ingen som har sikre facts her?

Jeg har vibrering i bremsepedal, som kan vare i 2-3 uker for å så forsvinne i en mnd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke jekke opp fronten. Jeg har aldri hatt behov for det på noen biler for å lufte servosystemet ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke gjøre det så avansert, kjør litt opp i en bakke med grus - eller er det slik at motoren må være avslått for å kunne "lufte"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man lufte servoen, så må motoren være i gang. Men jeg er ærlig talt usikker på hva problemet til trådstarter egentlig er. Servo eller bremser:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man lufte servoen, så må motoren være i gang. Men jeg er ærlig talt usikker på hva problemet til trådstarter egentlig er. Servo eller bremser:p

Hvis du leser første innlegget så gjelder tråden bremser!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT.. men hva i alle dager er en bombe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn-Tore, disse bilene har et hydraulikksystem med felles væskereservoar for bremsekraftforsterker og servo.

Andreas, den såkalte bomba er en trykkakkumulator som sørger for trykk til bremsene om motor skulle stoppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og den er rund, svart og ser ut som en god gammeldags bombe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.