#1 Skrevet Oktober 2, 2009 Hva skal boltene på svinghjulet skrues til med,det gjelder en AAN motor. Jeg har hørt mye forskelig,men er det 40Nm+180grader,60Nm+90grader eller er det 110Nm? eller vil alle gi likt resultat? Står med bilen nå og må bli ferdig ikveld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2009 Hva skal boltene på svinghjulet skrues til med,det gjelder en AAN motor.Jeg har hørt mye forskelig,men er det 40Nm+180grader,60Nm+90grader eller er det 110Nm? eller vil alle gi likt resultat? Står med bilen nå og må bli ferdig ikveld! om det er 12.9 strekkbolter skal det være 110nm. dette fikk vertfall jeg beskjed om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2009 (endret) Originale svinghjuls bolter 30Nm + 1/4 turn (90°)....ref R. Bentley Generelt om tiltrekningsmoment, http://www.williamtools.com/STANDARD-BOLT-TIGHTENING-TORQUE.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 2, 2009 Det er 12.9 bolter ja,men hva gjør dere med mot hold når det skal skrus til så pass mye,holdeverktøy på veivhjulet på fronten? Originale svinghjuls bolter30Nm + 1/4 turn (90°)....ref R. Bentley Ja ikke sant,enda en annen tiltreknings måte,men dette står til AAn motoren i Bentley? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 2, 2009 Det er 12.9 bolter ja,men hva gjør dere med mot hold når det skal skrus til så pass mye,holdeverktøy på veivhjulet på fronten? Ja ikke sant,enda en annen tiltreknings måte,men dette står til AAn motoren i Bentley? jeg lagde meg et verktøy. oppskrift: rør som er 10mm bredt og innvendig diameter som girkasseboltene går inn i. sveise på et flattjern oppå røret, som du sliper et spor i som låser seg i startkransen. da står vertfall svinghjulet kubb:) tar 5 min å lage:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 2, 2009 30Nm + 1/4 turn er for AAN. 110Nm er vel omtrent det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 2, 2009 (endret) Takker å bukker!! Da er det bare å springe ut i garasjen å få laget et motholds verktøy av et eller annet slag(kan hende jeg stjeler patenten din Anders)å få skrudd det til! Skal sjekke med moment nøkkelen om det blir likt på 30Nm+1/4 turn og 110Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...