#1 Skrevet Oktober 2, 2009 Jeg har satt på vinter dekken på en quattro bil, Det rister noe sinnsykt ved pådrag, (har byttet venstre yttre drivledd, roet seg noe men ble ikke helt borte) - kan det være for at de er sinnsykt kantslitte (innersiden) - eller at jeg ikke har tatt hensyn til fram/bak/høyre/venstre fra forrige sesong ved montering. er redd jeg river av ett eller annet til slutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 2, 2009 bare prøve og bytte om hjula det=) så får du såfal utelokka det,=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2009 Rister det kun ved pådrag og ikke når du er oppe i fart? da vil jeg påstå att det ikke er noe med dekka å gjøre, er det i forskjellige turtall,, manuell/automat? kom med mer info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2009 (endret) rister kun ved pådrag, spesiellt i 3 gir, ja det er noe forskjell i turtall, men "hardeheten" i ristingen er den samme ved normal pådrag kontra fullgass. Kan være opphengs lageret for mellom akslingen (gummiforingen) eller yttre/inndre drivledd noen plass. det er så mange faktorer som spiller inn at man kan jo koste på seg 50 tusen i verksted time før man finner feilen, samt at alt forplanter seg, spesiellt lyd/ristinger. Men LIKE etter yttre venstre drivledd var den helt ok, men etter 5km så var samme problemet der igjen, håpet noen andre hadde vært borti dette Gikk ifra en org GOD/STILLE/KOMPAKT kjøremaskin til rs4 motor med manuell bytte = gammel kadett i kjøreglede Jeg har byttet fra automat til manuell help any one PS: det klunker noe fra høyre framaksel når jeg kjører i humper, Wishbone er byttet(nedre fremre stag) UTEN ENDRINGER. Kan dette ha en sammenheng?? Har lest litt på forumet, å det tyder på at mellomakslingen som jeg fikk av en audi A6 tdi ikke er shimset opp EVT drivknuter forran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2009 Mellomaksel som rister? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2009 Jeg begynner å tro det.... det er akkurat samme lyden som om eksos potten slår i godse på en del!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fan kan det være det mon tro?? når jeg tenker etter så er ikke lyden SÅÅÅÅ fremtredene når den nettopp er startet, (kan være med at jeg ikke kjører så hardt før motoren har fått temp. mekanikkeren nevnte at det var trangt for eksos rørene etter bytte fra automat til manuell, det forklarer kansje også lyden kom tilbake etter ca 5km med kjøring. ergo ( Kontra Varm-Kald eksosrør) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 3, 2009 Om det er dobbeltmasse-svinghjul på bilen så har du muligens en feilkilde der også. Måtte skifte mitt på Allroaden jeg hadde og symptomene kan minne litt om det du nevner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 3, 2009 sjekket motorfestene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 3, 2009 Har byttet til ett lettere svinghul, så tro ikke det er den nei. Jeg har ikke sjekket motorfestene, men kan være noe der ettersom motoren har vært tatt ut. Hmmm blir ikke klok på der jævla audin altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2009 Da har bilen vært på full sjekk ang ristingen.. her er konklusjonen fra de: 1. Er det dobbel masse svinghjul så kan man få ristinger ved pådrag.. Fleip eller fakta?? 2. Utvekkslings lageret på clutchen er gåent...... Fleip eller fakta?? 3. kast i felgene. (noe som ikke skal ha noe å si ettersom den hang på bukken å vi testet den KUN i 1 og 2 gir) Det er montert fidanza lettet svinghjul og Exedy 3 stegs clutchkit... HELT nytt gått ca 250 mil Hva sier deres kloke hoder om dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 4, 2009 av dem 3 så er nr 1 mest troverdig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 4, 2009 (endret) Da har jeg fått snakka med de jeg kjøpte Fidanza svinghulet av og Exedy clutch kit'et Utvekslings lageret OG nåle lageret er NYTT Svinghjulet er ENKELTMASSE svinghul, i og med at det skal tåle juling kommer ikke disse i dobbelmasse. Clutch kitet er sinther clutch steg 3.. Derfor rister det i drivverket fra fri til 1 gir, det reister ikke noe spesiellt resten oppover gir rekka, det lille som rister kan være at bilen ikke er mappet. det har vært automat gir, altså hjernen er kansje ikke tilpasset for manuell gir. altså "tennnings risting" VÆRSTE fall så er det kast i svinghjulet... Men CNC maskinerte svinghul fra fidanza er kvalitets varer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 5, 2009 Noen andre som har forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 5, 2009 jeg hadde en a4 1.8tq tidligere, byttet til et lettere svinghjul og monterte ny clutch.. monterte sammen igjen og alt virket bra, et par dager, så fekk jeg en voldsom vibrasjon under kjøring, pådrag og litt under nedgiring... lurte fælt på hva dette var, sjekket vel igrunn ALT... men fant til slutt ut at det var komt olje på clutchen, altså simmeringen ved veivaksel på girkasse siden som var defekt.. måtte ut igjen med kassen, bytta simmeringer både på girkassen og veivaksel, rense clutchen for olje og så montere sammen igjen.. deretter var alt ok:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 5, 2009 (endret) Det der høres faktisk mere sannsynlig ut..... Merket du noe forskjell ved kald/varm motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 5, 2009 Dette husker jeg ikke.. noen år siden, men tror ikke det var så stor forskjell nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 6, 2009 Jeg har samme problem med min 02 A4 1.8 turbo q. 1,2 og nesten 3 gir går bra, men 4-5 gir viberer bilen og vil nesten kalle det sperring. Den er chippet, har byttet tennplugger og da røk 2 coiler raskt. de to andre er også prøvd byttet uten heldig resultat. Meeeen har testet litt hardt i det siste, og funnet ut at clutsjen slurer fort ved litt rask giring. Kan det være det som lager vibereringen/sperringen..???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 7, 2009 da har du dobbeltmassesvinghjul, desse kan lage mye vibrasjon hvis de er defekt.. det samme kan olje på clutchen og om du har en lamell som har gått i oppløsning, men da hadde bilen mest sannsynlig stått dønn i ro:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 7, 2009 (endret) Jeg har samme problem med min 02 A4 1.8 turbo q. 1,2 og nesten 3 gir går bra, men 4-5 gir viberer bilen og vil nesten kalle det sperring.Den er chippet, har byttet tennplugger og da røk 2 coiler raskt. de to andre er også prøvd byttet uten heldig resultat. Meeeen har testet litt hardt i det siste, og funnet ut at clutsjen slurer fort ved litt rask giring. Kan det være det som lager vibereringen/sperringen..???? Da kan jeg komme med noe som kansje er problemet på min bil. Var inne å fikk stillt diagnosen igår. Bilen min går i NØD modus pga av bytte fra atuo til manuell. Ergo så vil ikke luftmengde måleren gi rett melding tilmotoren, heller ikke signalene fra girkassen Kan det være tennings risting eller sperring slik dere kaller det som fororsaker denne utrolig rare ristingen?? ALT på bilen er tight som f. fikk jeg å til svar Men det er STOR forskjell på Kald motor/drivverk å varm Motor å drivverk, rister mere ved varmt drivverk å motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 9, 2009 bumper siste spørsmålet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 9, 2009 da har du dobbeltmassesvinghjul, desse kan lage mye vibrasjon hvis de er defekt.. det samme kan olje på clutchen og om du har en lamell som har gått i oppløsning, men da hadde bilen mest sannsynlig stått dønn i ro:) Hehe står ikke dønn i ro... Det erblitt mere og mere etter at jeg chipet den, og 200tkm gjør vel at det mest sansyneligt er det som er feilen da.... Noe tips om hvor det lønner seg å kjøpe inn deler enn????? Har myyye rabatter på Meca hvis deler er bra nok fra de??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 10, 2009 Da har jeg vært ute å kjørt litt igjen gradestokken ute viste -7 grader. Bilen rister ikke i det heletatt. ikke fra 1 gir en gang. Dette må vel forsterke teorien om at det kan ha kommet inn olje i svinghjulet/clutchen.... Er motoren og drivverket varmt så kommer ristinga.. Er det noe i dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 16, 2009 DA ER RISTINGEN ENLDELIG LØST... HOLD DERE FAST, DETTE KOMMER DERE IKKE TIL Å TRO. Det viser seg etter H/V stikkaksling bytte fra automatgirkasse til manuell at VENSTRE stikk aksel er ca 2.5cm FOR KORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den har spist 2 stk ytre drivledd allerede på denne siden. Hvordan i helvete er det mulig, er de ikke like lange på begge sider av girkassen? Dette er E01 girkasse som går i ORG Quattro drivverk. Hva passer min bil? Hvilke bil skal jeg hente denne akslingen fra? For som alle vet så er det ikke cm mål å gå etter når man bestiller nye deler, delenr delenr delenr..... Regner med ikke noe konkret svar på dette da det er YTTERST få i norge som har byggd om disse bilene.. Men all svar er verdt gull i denne saken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...