Fjerne ekstra radiator i front S2??

Anbefalte innlegg

Er det sunnt å fjerne den lille ekstra radiatoren i fronten på en S2?Ligger litt i veien for IC rør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet den i fronten på min. har ikke hatt noen problemer etter det. men er nok dumt og ta den bort hvis du bruker en vann avkjølt turbo da. men hvis du har sett på en turbo som ikke er vann avkjølt lenger så går det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sunnt å fjerne den lille ekstra radiatoren i fronten på en S2?Ligger litt i veien for IC rør...

 

Om du fjerner den finner du sikkert ikke ut om det var lurt før til sommeren når det blir varemere i været. Men om du tar ut mer effekt produseres det mer varme og det kreves mere kjøling, ikke mindre :confused:

Bare en tanke :)

Sikkert noen andre som har erfaringer på feltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er mange som har fjerna den lille i grillen, har kjørt uten jeg også uten å merke forskjell. har sett flerre 400-500hk uten den lille kjøleren..

men jeg har dog problemer med at min blir for varm, ligger stort sett påstreken over 90grader ved normal kjøring, regner med problemet ligger i at hoved kjøleren er grodd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører uten jeg også, men har fjernet AC også. Kjøler såpass bra at termostaten lukker ved vinterkjøring med lite pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den store radiatoren er åpen og fin både innvendig og utvendig burde det ikke være noe problem, men selve konstruksjonen er ganske dum, så luftstrømmen er egentlig ganske marginal som den er. Ikke så mye annet å gjøre enn å prøve seg uten og se hva som skjer. Kan hende det går greit, kan hende det ikke går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ekstra radiatoren var ikke på tidligere 20V sugemotorer.Den ble montert på turbo versjonen pga for lite kjøleeffekt ved hard kjøring.

Tror og du gjerne vil få problemer som nevnt over, til sommeren og ved tomgang.Spesielt hvis du har en gammel "hoved" radiator.

 

Jeg vurderer ny IC også.Ifølge diverse litteratur så skal denne type IC http://www.gikturbo.se/gikturbo.html ha større virkningsrad og mindre flow tap enn "vanlige" IC'er med inn/utløp på hver sin side.Med denne type IC vil du og slippe å gå hele veien tilbake igjen med crossover baren.Her er jo returen i intercooloeren selv,og vil gjør rørleggingen enklere.Kan vel ta vekk crossoverbaren da tenker jeg så vil du få bedre plass.

Ettersom jeg har forstått så er denne type bedre og har høyere virkningsgrad pga utformingen på inn og utløp som dekker flere innvendige løp.I tillegg så er løpene og kortere som gir mindre trykk tap.Rett meg om jeg tar feil.

Dette er info fra en bok som er noen år gammel.Kansje dagens teknologi har gjort vanlige intercoolere mer effektiv enn denne?

 

Noen som har mer info ang denne typr IC?

 

Johan

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo å få kjøpt kraftigere og tykkere hoved radiator som har bedre kjøle effekt å da kan man jo trygt fjerne den lille. men hva den koster vet jeg ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.