#1 Skrevet Oktober 2, 2009 Info: 1983 golf c 1500. solex 1b3 forgasser. ny mekanisk bensin pumpe. ny "catch tank" ting før forgasseren. Fordeler lokk og rotor ting inni er ny. Forgasseren er vasket å trykkblåst. Bensin rør og retur rør er også trykk blåst. Alle vakuum rør er som de skal. vakuum tingen til fortenning eller va det no er funker, da den får en helt annen gange når eg tar av slangen med vakuum. Den har bra bensin tilførsel, og du ser det går masse bensin i retur. Problem: Bilen går på tomgang i 2-3min så dør den, kald som varm. Kjører eg avgårde, går den ok så lenge eg holder jamn gass, men når den møter motstand i bakker eller eg trykker på gassen så fusker den, og når den plutselig som ved tomgang begynner å fuske dør den sakte men sikkert, men driv fra hjul holder den gående en stund med fusking før eg ikkje har mer fart å den dør og det er på med nød blink. På tomgang og eg gjer gass så merker du at den sliter, som båt dieselen min med luft. Når den stopper må eg kjinne å kjinne for at den skal starte igjen. Har tatt av forgasseren rett etter at den har stoppet, og fløtør kammeret er fylt ca 50% 60% av volumet. Når den begynner å fuske på tomgang så ser du at det er forsatt lik strømmengde på bensin inn og på retur som når den gjekk reint. Om du gjer gass når den begynner å fuske så skjer det rett å slett ingen ting med bilen, bare viss du bunner pedalen og du trykke på den akselerasjons knappen inni gasseren som spruter bensin inn i luften å du får et lit byks, men den er tilbake til de gamle rett etter på.. Choken funker også heilt fint. Eg trudde det var forgasseren, men eg er blitt mer å mer skeptisk til det, å eg trur det kanskje er noe elektrisk.. Har noen peiling på ka problemet mitt er?? Eg lure på om det kan vere cutoff tingen framme på forgasseren, for når eg tok av strømmen til den så ville den ikkje starte, kanskje eg kan tjuvkoble den så det står strøm på den hele tiden, nåken med eletrisk innsikt som kan forklare meg korleis eg skulle gått fram med det?? Ta pluss fra batteri til pluggen og ledning fra godset på cutoff ventilen til jord i bilen?? kan det stemme.. Seier tusen takk til alle som har noe å tilføre så eg kan få go bilen min til å gå Frank RT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...