Anbefalte innlegg

Jeg har fått vite at jeg må lufte clutch og kjølesystem etter at bilen er tappet for vann. Noen som vet hvordan dette gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått vite at jeg må lufte clutch og kjølesystem etter at bilen er tappet for vann. Noen som vet hvordan dette gjøres?

 

Tror nok ikke clutchen trenger mere eller mindre luft enn vanlig fordi du har tappet av kjølevæska på bilen din. Om clutchen er hydraulisk styrt trenger den lufting hvis du har vært av med noen deler der eller tømt bremsevæskebeholderen for olje. Om den er vaierstyrt er det ikke.no som skal gjøres uansett.

Kjølevæskesystemet ditt er selvluftende om bilen står vannrett. bare start opp og fyll på til det ikke går mere nedpå. varmeapparatet på maks varme i tilfelle du har stenging av vanngjennomstrømning ifm varmereguleringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HE HE.... Spørsmålet ble litt feil formulert.

Noen sa til meg at kjøleveske systemet måtte luftes før motoren startet, når den hadde vært tappet for veske.

Ellers så kunne det gå til helvete...

Lufting av clutchen er vel den tappen som står v siden av der det hydrauliske røret entrer? Har ikke turt å gå så veldig mye løs på dette når jeg er usikker på systemet.

 

Takker for svar! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.