Vann i bagasjeluka på A6 Avant 01

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har oppdaget at nedekanten av bakluka er KLISS våt. Er det noen kjente steder vannet kommer inn på den luken? Fra vindusviskeren?

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville først sjekket bremselyset i toppen (vanlig svakhet). Ville også sett på viskergjennomføringen, pakningen til dekorplata, og til slutt lasersveisene og fugene på sidene (innsiden) av luka, hvor det kan forekomme veldig små hull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ikke er spylevæske? Ikke uvanlig at de kan lekke i motoren...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 00 samlet vann der, og hadde tydeligvis gjort det en stund, for når jeg tok av trekket, var lyd-dempingen full av muggel på baksiden.

Byttet dekorplate (den hadde noen sprekker) samt pakning, men det hjalp ikke det spøtt. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bremselyset, eller bare pakningen, men jeg tror ikke du får bare den løs. Nytt bremselys m/pakning minnes jeg jeg gav 720 kr for.

Men det er sikkert mulig å lage en pakning selv, kan likne på noe myk plast eller skumgummigreier, ett eller annet grått materiale var det i hvertfall..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips folkens. Dekorplaten min er ganske ny, så tror ikke det er den, skal sjekke bremselyset!

Har sett antydning til vann inni på gulvet i bagasjerommet, så mulig det er fugen som er dårlig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update:

Jeg kjøpte nytt bremselys, da ble det bra:)

Vær OBS når du tar det av at du ikke river med deg lakk, det gjorde jeg. Du demonterer det ved å pirke ut en firkant i bremselysglass på hver side, kostet rundt en 700 kr på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.