Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er best av plast fanger og glassfiber fanger?

Noen som har noen erfaringer?

 

Prøv denne linken, det er i Danmark. Jeg vet ikke hva det koster i frakt derfra, men det var billige deler.

 

http://www.bilstyling.dk/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En plastfanger tåler nok mere, tror glassfiber sprekker lettere ved slag og støt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig d, plastfanger er mye mykere og tåler en del! Glassfiberfangerne tåler mye de også, men sprekker den først så sprekker den også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettere å reparere en fanger av glassfiber?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettere å reparere en fanger av glassfiber?

 

Er vel litt bob-bob.. Har man plast-sveise utstyr så er det ikke noe problem å lappe sammen en plastfanger heller, men vil tro der er lettere med glassfiber om skaden er litt omfattende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvordan dette blir å få fraktet til norge? Med tanke på moms, tull, osv..? Var jo en del stasj der inne!

Kansje noen kroner å spare med å kjøpe derifra..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få det sendt post-restante til sverige.. Da blir det sendt til et svensk postkontor som da ringer deg når pakken er ankommet. Deretter henter du pakken i sverige, kaster det i bilen og kjører hjem ( og betaler toll på grensa selvfølgelig : rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få det sendt post-restante til sverige.. Da blir det sendt til et svensk postkontor som da ringer deg når pakken er ankommet. Deretter henter du pakken i sverige, kaster det i bilen og kjører hjem ( og betaler toll på grensa selvfølgelig : rolleyes )

 

Hmm.. det var ikke en dum idè, forklar! Koster det ekstra? Går dette uten at jeg har registrert adresse i sverige?

Er ikke lange veien til storlien.. : ja :

Men om jeg får pakken sendt til norge, hvordan regner de ut tullen? Legger de på norsk mva?

Pakken blir jo forskuddsbetalt til det danske firmaet, så tullen har jo ikke noen verdi å regne ut ifra? Hmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt bob-bob.. Har man plast-sveise utstyr så er det ikke noe problem å lappe sammen en plastfanger heller, men vil tro der er lettere med glassfiber om skaden er litt omfattende

 

 

hvem har egentlig plastsveise utstyr?? Er ikke det trollete dyrt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, koster vel litt, men kjenner man de rette folkene såååå... ;)

Det er bare en liten pistol som man legger et to-komponent lim med. Skjærer en V-fuge i plasten og "limer" det sammen igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakken blir jo forskuddsbetalt til det danske firmaet, så tullen har jo ikke noen verdi å regne ut ifra? Hmm...

 

Jo, verdien på pakkene må nemlig skrives på. Uansett om du har betalt eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, verdien på pakkene må nemlig skrives på. Uansett om du har betalt eller ikke.

 

Ok, da blir det vell en svipp tur til sverige om ikke så lenge.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettere å reparere en fanger av glassfiber?

 

For en ufaglært vil jeg tro det er mye letter å fikse en fanger av glassfiber, + hvis du skal modde den f.eks. sette i tåkelys i fanger det ikke skal være tåkelys, er det mye lettere å bare støpe på noen fester en å begynne med plastsveising!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en ufaglært vil jeg tro det er mye letter å fikse en fanger av glassfiber, + hvis du skal modde den f.eks. sette i tåkelys i fanger det ikke skal være tåkelys, er det mye lettere å bare støpe på noen fester en å begynne med plastsveising!

 

Det var akkurat det jeg ville si, men du sa det for meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå for første gang glassfiberfanger - og det er noe DRIT!!!! Må ikke finne på å kjøpe annet enn plastikk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.