Anbefalte innlegg

Har en 93 mod passat 16v som stopper når den får lyst. Blir ikke helt klok på den kan man si. kjørte litt rundt dørene idag og den gikk som ei klokke.(vært noe tull med den som jeg trodde jeg hadde ordna) Skulle en tur på søpla som er litt lenger unna, akkurat betalt mannen så døde drittbilen gitt. Kinte en stund så startet den for å gå bare 20sek så stoppet den igjen. Endte med at jeg måtte trille bilen ut og prøve å starte den i en bakke. Startet såvidt for så å stoppe igjen. Gjorde dette ett par ganger før den endelig startet. Gikk så 1 min før den stoppet igjen å nektet å starte. Måtte til slutt gå den lange veien hjem i ett helsikkes regnvær for å hente golfen å bruke startkabler (batteriet til passaten var dødt) Da startet den med en gang så jeg fikk den hjem hvertfall. Det rare er at noen ganger når den stopper er det som om den er tom for bensin og andre ganger er det akkurat som om den bare slutter å tenne. Noen som har noen gode ideer her? Når jeg vrei på tenninga idag var det som om den var tom for bensin. tente akkurat der å da å stoppet med en gang.

Har lest litt her inne og har vel fundert meg fram til at det kan være hallgiver(tenning) evnt luft spjelde som styrer bensinfordeleren(bensin) Alle forslag taes imot med stor takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner litt om ei bensinpumpe som synger på siste verset... ;)

 

Prøv å bank på pumpa mens noen drar den på starteren.. starter den da så er det nok pumpa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har tenkt på det men pumpa starter hver gang. men kan ikke være sånn at den er så sliten at den ikke klarer opprettholde trykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har tenkt på det men pumpa starter hver gang. men kan ikke være sånn at den er så sliten at den ikke klarer opprettholde trykket?

 

Hmm det er mulig..

Det sitter vel muligens ei løftepumpe i tanken også? Er ikke sikker på hvordan pumpene sitter på passaten, men på golfen så sitter det ei i tanken, og ei under.. vet at hvis den i tanken kødder, så får man de samme symtomene som du har..

 

Ellers så er det problemer med rele nr 3 (på øverste rekke) på biler med CE2 nett.. har vært borti det mange ganger både på egne biler og andre.. da dauer den plutselig ut, men pleier ikke å starte igjen før man banker på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter ei i tanken og ei under ja. Har lurt litt på om den i tanken er ustabil. ikke sikker på om den starter hver gang. Vet ikke hva slags ledningsnett jeg har. er en 93 mod. Og har ikke noe rele på releplass 3....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med løftepumpa i tanken på en 16v jeg hadde. Den daua aldri ut, var bare at en kunne ikke kjøre med for lite benz i tanken, da fjusket den skikkelig ved gasspådrag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

misstenker jo egentlig at jeg kan ha flere feil jeg da... er vel ingen måte å teste hallgiver på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at din dauer helt kan jo tyde på elektrisk problem, hallgiver, coil, tenningsmodul(Som står i lag med coilen), relè? Har du tilgang til vagcom? kanskje du finner en feilkode med den. Vet ikke hvordan man kan teste en halgiver om den er ok eller ikke.

 

Har litt problemer med min 16v også, men den dauer aldri helt ut, gir jeg full gass pleier den å bli fin igjen, men den kan fjuske på tomgang og ved vanlig kjøring, så det kan virke som den sliter med en bensin tilførselen eller noe elektrisk. Har byttet plugger, fordeler, coil, lambda, så gjenstår hallgiver, plugg ledninger og evnt bensin pumpen(e). Noe som vet hvor en kan få tak i pluggledninger uten å blø alt for mange tusen?

Jeg får ingen feilkoder opp når jeg kjører vag com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har vært inne på elektrisk problem ja. For her en dag var det plutselig ikke gnist i pluggen. tok ut en plugg å testet å det var helt dødt. men etter å ha vridd litt på starteren igjen kom den plutselig tilbake. og vet hallgiveren har vært dårlig på disse. Ifølge møller larvik er det lite el ingen ting man kan finne ut med vacom på så gamle biler. Hvor begynner jeg å leite? fordeler? og evnt. hvor kjøper jeg ny hallgiver billigst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har vært inne på elektrisk problem ja. For her en dag var det plutselig ikke gnist i pluggen. tok ut en plugg å testet å det var helt dødt. men etter å ha vridd litt på starteren igjen kom den plutselig tilbake. og vet hallgiveren har vært dårlig på disse. Ifølge møller larvik er det lite el ingen ting man kan finne ut med vacom på så gamle biler. Hvor begynner jeg å leite? fordeler? og evnt. hvor kjøper jeg ny hallgiver billigst?

 

Ja de har nok litt rett på møller, når tenningsmodulen min var død, var alt i følge vag-com i skjønneste orden. Men siden du ikke har gnist til tider heller det mer mot tenning/elektrisk enn bensin systemet. Holder en knapp på hallgiveren, eller coil/tenningsmodul. Hold oss oppdatert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne. Da har jeg fått lånt en tenningsmodul av lars inge her på forumet og problemene vedvarer. El var ikke helt like delenr på tenningsmodulene men når jeg brukte den jeg lånte stoppet bilen så fort jeg dro ut kontaken til varmkjøringsregulatoren (er det ikke det den heter den saken som står på høyre side i framkant med 2 slanger på?) Men med den jeg har selv skjer det ingen ting når jeg drar ut den kontakten... Virker som om bilen begynner å jukse litt når den blir varm... Er det verdt forsøket å bytte hallgiveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres rart ut om hallgiveren kutter ut bare innimellom.

 

Jeg hadde et lignende problem med min 16V. Der var det faktisk irr i kontakten inn til styreenheten (CIS/K-Jetronic) som gjorde det. Renset opp disse, og da ble alt bra. Dog er det mindre sannsynlig at det er dette som er synderen på bilen din, dersom den er original (og ikke styreenhet(-er) ligger løst i vannkassa).

 

Begynn med å sjekke/åpne/bytte reléet til bensinpumpa.

 

edit: Sorry, ser at du også sliter med at du ikke har gnist. Da har det ikke ha noe med reléet til bensinpumpa å gjøre.

Hallgiveren kan du måle med et analogt voltmeter. Mener også at det går an å kjøpe kun hallgiver til disse fordelerne, men det koster.

Sjekk koblingene dine, du. Og jordingspunkter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

releet til bensinpumpa er nytt. Og bensin kommer det hele tiden. dette med at det hender det ikke kommer gnist som forunderer meg. Hva med coil/den saken ved siden av coilen hvor det går 2 ledninger til coilen. Er vel denne som gir strøm til coil. Har sjekket jordingspunkter å alt ser greit ut. Har en dings rett under luftfilterslangen med en kontakt inn på ene siden og ut på andre siden. Denne er det noe galt med mener jeg for når jeg plugger i kontakten på ene siden blir plutselig begge de legningene til jord selv om den ene skal være strøm i....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp igjen denne for ente gang. Nå har jeg byttet coil og bensin pumpe (kjøpt nytt) men bilen stopper like herlig etter at den har gått ganske nøyaktig 20 min.Noe nytt som har begynt å skje er at sikring til lambda/bensin pumpe (og en til, men husker ikke i farta hvem) har begynt å ryke. og pumpa i tanken er sprell ny.(sikring røyk før jeg bytta pumpa å) Men hva er den delen under bilen som bensinslangen er innom bør filteret? trodde det var ei pumpe jeg men på skien bil mente de det bare var en sak som styrte bensin trykket. Når den stoppet sist fikk jeg ikke sjekket om det fremdeles var gnist, men nesten så jeg misstenker bensindelen. For strømmen roet seg noe på coilen (Fortsatt mye på ene kontakten,mot begge før bytte) etter jeg byttet den. El kan det være den impulsgiveren før coilen som kan være gåen? Har målt ut fram lambda og ikke unormalt mye strøm ut derfra.... Blir snart gal. Vurderer verksted snart, men vet ikke om bilen er verdt det(prismessig) men synes nå det er ett greit eksemplar av en så gammel bil. Alle tips taes imot med ST0R takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.