Bremser på Passat 3bg 4motion, er det forskjeller?

Anbefalte innlegg

Fikk opp varsel på slitte klosser i dag, så da er det vel på tide å bytte da.

Tenkte å handle på Autohaus Arizona for å spare noen kr, men finner ikke min type Passat der.

Så; er det samme type/størrelse på bremsene på Passat 3bg? (tenker da på 1,8t, 1,9tdi, v6 o.l., regner med det er større på w8)

Hvordan er det bak på disse, forskjeld på fwd og 4m?

Bare å legge inn en 2003 Passat 4motion og shoppe ivei?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å handle på Autohaus Arizona for å spare noen kr, men finner ikke min type Passat der.

Så; er det samme type/størrelse på bremsene på Passat 3bg? (tenker da på 1,8t, 1,9tdi, v6 o.l., regner med det er større på w8)

er forskjell bak på 4 motion ja. Annet inpress på skivene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg det. Fremme er det likt?

Litt OT; Glenn Ove, har du fått tak i ny luft-dyse? Var den i midten du måtte bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestilte komplette skiver og klosser fra quence i usa og det kom på ca 4000 kroner ferdig levert på døra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bestilte komplette skiver og klosser fra quence i usa og det kom på ca 4000 kroner ferdig levert på døra.

Komplette = fremme og bak? Tror jeg bare bytter fremme nå, er der det er utslitt.....

EDIT; Har du en link, Arve? : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg det. Fremme er det likt?

Litt OT; Glenn Ove, har du fått tak i ny luft-dyse? Var den i midten du måtte bytte?

nei, har ikke byttet luft dysa.. bare en rille som er knekt, så ingen hast.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca en ukes tid. var absolutt ikke galt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sendte mine pakker delt opp i 4 og skreiv 20 dollar pr pakke så jeg fikk alt hjem uten en kr i mva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo skiver og klosser komplett foran og bak på mekonomen til 3657 NOK da uten rabatt. Vi har jo rabatter hos mekonomen også... (sjekket pris på passat tdi 4 motion 2001- 2005. Så hvorfor bestille fra utlandet for 4000kr, da med fare for å få med moms eller toll eller hva det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sendte mine pakker delt opp i 4 og skreiv 20 dollar pr pakke så jeg fikk alt hjem uten en kr i mva

Uffda...... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får jo skiver og klosser komplett foran og bak på mekonomen til 3657 NOK da uten rabatt. Vi har jo rabatter hos mekonomen også... (sjekket pris på passat tdi 4 motion 2001- 2005. Så hvorfor bestille fra utlandet for 4000kr, da med fare for å få med moms eller toll eller hva det er.

Ja, er klar over det. Vurderer om jeg skal handle "her eller der". Har litt kjip erfaring med Mekonomen......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er klar over det. Vurderer om jeg skal handle "her eller der". Har litt kjip erfaring med Mekonomen......

Hellanor eller torshov bilrekvesita har ca samme priser. er vel 25% rabatt på alle slite deler på torshvo om dagen!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er nå inne på bremser på 4 motion passat, til dere som har byttet dette, grei skuring? Fremme av med calipper, og carrier, skru av liten stjerne skrue som holder skiven på plass og av og på? Bak da, hvordan er dette med lager og slikt? Blir det likt som fremme eller mer styr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er nå inne på bremser på 4 motion passat, til dere som har byttet dette, grei skuring? Fremme av med calipper, og carrier, skru av liten stjerne skrue som holder skiven på plass og av og på? Bak da, hvordan er dette med lager og slikt? Blir det likt som fremme eller mer styr?

Bak: lager sitter ikke i skiva, så er bare av med calipper. calipper holder kan sitte der. Så er det bare å ta skive ut og sette inn ny, skru tilbake styempel i calipper osv.. lett jobb. samme jobb som på golf 4 f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak: lager sitter ikke i skiva, så er bare av med calipper. calipper holder kan sitte der. Så er det bare å ta skive ut og sette inn ny, skru tilbake styempel i calipper osv.. lett jobb. samme jobb som på golf 4 f.eks.

Takker, Barnemat dette altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.