Vann lekker inn i bagasjerom Polo 9N

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppdaget for en tid tilbake at det var veldig vått i bagasjerommet og baksetet på polon. : bh : Jeg undersøkte og fant ut at vannet måtte komme inn fra bagasjerommet. Det sto vann nede i hullrommet bak lykten, har nå byttet pakning på den og den er tett. Deler av vannet kom nok inn der, fordi det var spor etter vann på pakningen. Men det kommer fortsatt inn vann. :confused:

I går var jeg av med bakfangeren for å sjekke om det kom vann inn gjennom innfestingen til denne, men her er det også tett.

Etter en tid med hageslangen fant jeg ut at vannet som renner ned fra taket følger lista rundt bakluken. Vannet kommer inn nederst på lista helt ned ved fangeren. Under lista er karoseriplatene punktsveiset sammen og vannet kommer inn mellom disse skjøtene.

Så det jeg har tenkt å gjøre er å bytte ut gummilista rundt bakluken, men jeg lurer på om det er vanlig å insette den med noe (silikon eller noe?).

Er det noen på forumet som har vært borti dette problemet før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt vannlekasje på AKKURAT samme sted som deg. Eg sprøytet bare silikon inni og litt rundt og tørket opp bilen. har holdt seg tett etter det :) Du kan jo bruke sanitærsilikon, den egner seg for våtrom så den skal holde bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har nå ornet seg, plukket av list som tetter mot bakluka å snudde litt på lista slik at delen som var nede før ble oppe nå, etter dette ble det tett. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.