Montere tubotrykksmåler i Audi A4 1,8T 96

Anbefalte innlegg

heisann , kjøpte inn en turbotrykks måler av den typen med sotet glass de har på biltema , tenkte det skulle være ganske lett å montere , slik jeg forstår det er det vel bare å montere T nippelen mellom 2 slanger på vakum slangen som går til Resirk ventilen ?

men det jeg stusser i er de elektriske koblingene , der det står at ene kabelen skal koblest til + på batteriet og andre til til jord og det er jo greit nok , så skal ledning nr.3 koblest til instrument belysning. Jeg sliter litt med å forstå helt torpedoveggen på denne bilen. er det den digre plast boksen som ligger i motor rommet jeg skal trekke røret og kabelen igjennom ? og hvordan skal jeg koble meg til instrumentbelysning ? finner jeg en ledning noen plass jeg kan slutte meg til uten å fjerne halve dashen ? : rolleyes kan vel eventuelt bare koble meg inn på en kabel som får strømm når tenningen er på ? er jo greit å ha lys i den uansett, hvor finner jeg det eventuelt ?

det som jeg også stusset litt med var at kabelen som fulgte med måleren var ca 40 cm lang og alle kabler var avsluttet og avmantlet like lange , så virker nesten som det skulle være meningen å koble alt til på et sted , men ikke vet jeg :P

skal forøvrig ha måleren plasert på A stolpen.

takker for all hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ ledning kan kobles sammen med lyset. Skru av dekselet under dashen under rattstammen. Mål deg fram hvm ledning som får strøm når tenning er på. Jeg la vakumslangen sammen med panseråpner, fant ut at dette var det enkleste. Lag ett lite hull i gummiforingen som panservaier år igjennom og stikk slangen inn.. Ganske grei jobb egentlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.