Anbefalte innlegg

Håndbremsen virker ikke på venstre siden bak på min g60.

 

Er dette noe å fikse ?

 

Hvordan ?

 

 

Eller må jeg ha ny kaliptor ?

 

Passer disse fra andre biler ?

 

Noen som har en ?

 

 

( trenger egentlig 2 - kammeraten min trenger også - han trenger på høyre side - så om noen har et par så kjøper vi gjerne disse )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vaieren til venstre siden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med calipper du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbremsen virker ikke på venstre siden bak på min g60.

 

Er dette noe å fikse ?

 

Hvordan ?

 

 

Eller må jeg ha ny kaliptor ?

 

Passer disse fra andre biler ?

 

Noen som har en ?

 

 

( trenger egentlig 2 - kammeraten min trenger også - han trenger på høyre side - så om noen har et par så kjøper vi gjerne disse )

 

Har akkurat samma problemet selv på min Corrado. Har hørt at det er en svakhet med bilene.

Skal demontere calipteren min i morgen eller tirsdag og se om det er noe å gjøre, kan gi tilbakemelding da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samma problemet selv på min Corrado. Har hørt at det er en svakhet med bilene.

Skal demontere calipteren min i morgen eller tirsdag og se om det er noe å gjøre, kan gi tilbakemelding da!

 

Hadde samme problem på mine. De hadde rustet fast i armen til håndbrekket.Var ute med stempel,men lite å utarbeide. Måtte kjøpe begge ny.

 

Et tips. Kan legge de i et dieselbad. Ikke erfaringer selv,men noen jeg kjenner har gjort det med gode resultater.

 

 

Geir: calipter girling 36mm kan du ta fra alle vw med skiver bak. Kan også bruke 38mm fra Audi 80 etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp et overhalingssett, koster nesten ikke no.

Da er det bare å demontere, rengjøre og sette sammen igjen.

Har gjort det på alle G60 calipperne på min Golf. Funker fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp et overhalingssett, koster nesten ikke no.

Da er det bare å demontere, rengjøre og sette sammen igjen.

Har gjort det på alle G60 calipperne på min Golf. Funker fint det.

 

Hva følger med i et overhalingssett som "reparerer" ødelagt/treg brekkfunksjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva følger med i et overhalingssett som "reparerer" ødelagt/treg brekkfunksjon?

 

Absolutt ingenting..... MEN, det er det du gjør etter du har demontert calippern som gjør utslaget, som RENGJØRE og SMØRE som ordner opp i treg og gjerne ikke eksisterende brekkfunksjon. Og når du skal da sette alt sammen igjen, så liker jeg ihvertfall å montere tingene med nye pakninger og tettninger. Problemet med disse calipperne er at de står veldig utsatt til, og det kommer drit og fuktighet inn langs akslingen som går på brekket og gjør det tregere, og til slutt står det. Derfor, overhalingsett med nye pakninger er den beste måten, da tar det mye lengre tid før de slutter å virke igjen.

Koster knappe 35 spenn eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.