Behov for nytt stabstag foran ved senking av A3?

Anbefalte innlegg

Ser at det er en del forskjellige meninger rundt omkring på andre forum om hvorvidt man må/bør bytte stabstaget foran når man senker A3-en.

Problemet skal være at staget tar i drivakselene, og det vil man jo helst unngå..

Er det noen som har praktisk erfaring med dette? (selv lever jeg i foreløbig i en "Bjørn Dæhli"-bil og aner ikek noe :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min hadde en slik A3 8L som var senket slik at stabstaget tok borti drivaksel på høyre side. Dette skyldes at drivakselen på høyre side er mye lengre enn den på venstre side og derfor mye grovere (grøvre????). Men den er hul.

Måten vi løste det på å bilen hans, (se bildet) var å kjøpe en tynnere drivaksel fra NBS. De solgte de akslene sammen med KW gevinde, men vi fikk også kjøpt den løs. Jeg tror den kostet et par laken jeg.

RS3 VF.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broren min hadde en slik A3 8L som var senket slik at stabstaget tok borti drivaksel på høyre side. Dette skyldes at drivakselen på høyre side er mye lengre enn den på venstre side og derfor mye grovere (grøvre????). Men den er hul.

Måten vi løste det på å bilen hans, (se bildet) var å kjøpe en tynnere drivaksel fra NBS. De solgte de akslene sammen med KW gevinde, men vi fikk også kjøpt den løs. Jeg tror den kostet et par laken jeg.

Vet du hvor mye den var senket?

Jeg se for meg at nytt stabstag til omtrent samme pris er litt greiere da :-)

Både Neuspeed og Eibach lager visst det.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor mye den var senket?

Jeg se for meg at nytt stabstag til omtrent samme pris er litt greiere da :-)

Både Neuspeed og Eibach lager visst det.

Takk for svar!

Jeg vet ikke hvor mye den var senket, for den var allerede senket da han kjøpte den. Men skal jeg gjette, så vil jeg si 60mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, så slipper jeg kjeft for å "ikke å ha brukt" søke funksjonen.

Har nå senka Golf 4'en min, har senka den sånn at det er ca 1 cm igjen å justere før kw'en er i bunn.

Men spørsmålet mitt er; merker man godt om drivakslingen tar borti stabstaget......eller er det så vidt man hører det?

Har kjørt med det så lavt i heile kveld, og det har vært noen lyder, men ingen som har skremt meg. Lydene kan også være dårlig drivknute, da mansjetten min har lekket litt i ei uke ihvertfall.

EDIT: Ville bare få med at klaringen mellom stab-staget og drivakslingen på høyre side nå er 0,5 til 1cm. Er dette for lite? Eller holder det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT: Ville bare få med at klaringen mellom stab-staget og drivakslingen på høyre side nå er 0,5 til 1cm. Er dette for lite? Eller holder det?

Husk på at ting beveger seg under bilen din når du kjører.

Jeg ville nok ha byttet stab-staget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne, så slipper jeg kjeft for å "ikke å ha brukt" søke funksjonen.

Har nå senka Golf 4'en min, har senka den sånn at det er ca 1 cm igjen å justere før kw'en er i bunn.

Men spørsmålet mitt er; merker man godt om drivakslingen tar borti stabstaget......eller er det så vidt man hører det?

Har kjørt med det så lavt i heile kveld, og det har vært noen lyder, men ingen som har skremt meg. Lydene kan også være dårlig drivknute, da mansjetten min har lekket litt i ei uke ihvertfall.

Du hører en slags hylelyd når drivakselen subber borti stabstaget (eller omvendt : rolleyes ) Men den sikreste måten å sjekke dette på er nok å jekke opp bilen og ta bort høyre framhjul. Da ser du velig lett om du har vært borti.

Det finnes forresten noen lenger festestag som endrer vinkelen på stabstaget. Vet ikke helt hva disse koster, men Autospar har de iallfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har justerbare lenkearmer fra weitec som jeg har kjøpt, men jeg har ikke montert dem, da visse personer sier at de ikke hjelper noe. Noen som har fått sånne til å fungere sånn at man ikke trenger å bytte stabstaget?

Også har jeg også bestillt nytt stabstag fra FK, det kommer vel i slutten av neste uke. Men er bare i tvil om jeg har behov for det, koster tross alt 2.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.