Bilen falt av jekken og skadet kanalen og jekkepunktet

Anbefalte innlegg

Jeg skulle skifte hjul på bilen min i dag, og alt gikk bra til jekken sa takk for seg og bilen falt ned. dette førte til at kanalen ble bulket og lakken gikk av på løftepunktet under på bilen. Hva kan jeg bruke på dette for at det ikke skal ruste? Må bilen leveres til verksted for at garantien skal fortsette å gjelde? Bilen er en 2007 mod Golf 5. Takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

org. jekken som takket for seg? typisk vag jekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er org jekken som ikke ville mer ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er org jekken som ikke ville mer ja...

 

Huff surt!:o Ikke vond ment. men skjønner ikke at folk tør og bruke orginal jekken jeg. den er jo spinkelt laget.

 

Ja viss den orginale lakk garantiden på det skadede punktet skal vedvare må det utføres på ett møller verksted desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner det selv nå..måtte dessverre lære det på den harde måten : bh : okay...da får jeg ringe å høre med møller imorgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jekken sviktet så burde de dekke skaden på bilen, kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja...går vel sikkert under brukerfeil dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja...går vel sikkert under brukerfeil dette...

 

Ja redd for at de skylder på bruker feil. men går jo ann og prøve seg!:) viss det fortsatt er garantid på bilen bør jo det gjelde jekken som følger med og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går jo ann å prøve men tviler på at jeg kommer noen vei med akkurat dette...er fortsatt garanti på bilen ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff surt!:o Ikke vond ment. men skjønner ikke at folk tør og bruke orginal jekken jeg. den er jo spinkelt laget.

 

Ja viss den orginale lakk garantiden på det skadede punktet skal vedvare må det utføres på ett møller verksted desverre.

 

Jeg brukte nå min 17år gamle originaljekk i ettermiddag da jeg la om dekk, den både løfter og holder bilen min uten noe problem. Så å si at disse er underdimensjonert tror jeg ikke du har belegg for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nå min 17år gamle originaljekk i ettermiddag da jeg la om dekk, å den både løfter og holder bilen min uten noe problem så å si at disse er underdimensjonert tror jeg ikke du har belegg for.

 

Noe sier meg at det kanskje ikke er samme jekken som følger med bilene i dag som for 17 år siden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at det kanskje ikke er samme jekken som følger med bilene i dag som for 17 år siden :P

 

Det kan hende, men den ligner veldig på jekken som følger med nyere bilder:) Det høres nå uansett rart ut at de skulle underdimensjonere dem, for da ville det nok vært en haug med reklamasjonssaker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at det kanskje ikke er samme jekken som følger med bilene i dag som for 17 år siden :P

 

Tror du sier noe her!;) blitt en del mer plastikk på de de siste åra. vet hvertfall om flere som har hatt uheldige hendelser med orginal jekker som har gitt etter jeg. selvsagt sikkert brukerfeil noen av de selvsagt.

 

Og for det andre så er ikke den jekken ment som noe mer enn en nødjekk på nye biler hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jekken er uendret og bilen i mellomtiden har blitt dobbelt så tung (som Golf jo har siden einseren), så går det jo galt....

 

Men det er vel ikke brukerfeil å bruker en originaljekk på riktig måte? Eller? (Brukerfeil er vel å løfte en Caravelle med en Golfjekk, f.eks.) Hvordan bruker man en slik jekk feil?

 

Og en jekk burde jo tåle "sin" bil opp bl.a. opp til tillatt totalvekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jekken er uendret og bilen i mellomtiden har blitt dobbelt så tung (som Golf jo har siden einseren), så går det jo galt....

 

Men det er vel ikke brukerfeil å bruker en originaljekk på riktig måte? Eller? (Brukerfeil er vel å løfte en Caravelle med en Golfjekk, f.eks.) Hvordan bruker man en slik jekk feil?

 

Og en jekk burde jo tåle "sin" bil opp bl.a. opp til tillatt totalvekt?

 

ja hjelper ikke akkurat det eller nei!:)

 

Nesje eventuele brukerfeil kan vel kansje være at underlaget er dårlig ell ujevnt da. de jekkene vrir seh ganske fort da. men som du sier de burde vært laget for og tåle bilen de er laget for. men som sagt. de siste årene så har de blitt nødjekk. ikke alle biler de følger med på lengre eller. bare dekkskum og pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Og en jekk burde jo tåle "sin" bil opp bl.a. opp til tillatt totalvekt?

 

Er nå det jeg bestandig har trodd i alle fall og noe annet ville jo vært temmelig bak mål. Produksjonsfeil/enkeltfeil kan jo selvsagt oppstå, men generelt så fungerer jo originaljekken til bilen den er levert med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jekken tåler nok vekten til bilen den følger med til...noe annet ville vel vært veldig rart? :) men tror min vrei seg litt og da svikter den vel ganske fort? så dette går nok under brukerfeil...: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det var morro når jekken på Caravellen til faren min sviktet jeg.

Jeg og broren min (var vel 13 og 15 eller deromkring, jeg yngst) skulle legge om hjul på bilen. Hva klarer da lille spinkle meg? Jo, jeg knakk sveiven, var ikke unormalt mye motstand som forvarsel heller.

Faren min sjekket om alle boltene satt greit, satte seg inni bilen, og kjørte rett ned av jekken :P

 

Går det under brukerfeil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.