hva er navi light???er i en a4 2000mod

Anbefalte innlegg

skal til å handle meg bil,og selger sa bilen har navi light, er det noen som kan forklare det opplegget for meg???hvordan funker det?og ikke minst er det brukbart?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal til å handle meg bil,og selger sa bilen har navi light, er det noen som kan forklare det opplegget for meg???hvordan funker det?og ikke minst er det brukbart?? :)

 

Tipper det er samme system som jeg har i bilen min, også kjent om 'pre DX'.

 

Du har ikke noen skjerm som viser hvor du skal kjøre slik som på Navi+, men får opp alt av instruksjoner i instrumentpanelet (samme sted som du ellers kan se kjørecomputeren) og opplest av ei søt(?) dame.

 

Jeg synes det fungerer bra, men det virker som om det blir flere feil i kartene desto lenger nord man kommer. Det er dog ikke noe som gjør at man kjører feil, bare at den varsler om å ta av i kryss som ikke finnes - de er bare en (skarp) sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det er et nav system uten kartskjerm, med veianvisninger i høytaler og piler på en liten skjerm når du skal svinge. Krever en nav cd som settes inn i front og du kan fortelle hvor du skal og systemet lager en rute til deg. Helt klart brukbart, men du vil nok ønske deg "stor nav" etter kort tid, der vil du ha en skjerm med kart som viser veien og hvor du kjører.

 

Mvh Arne

 

Uups ser at Ole har sendt inn nesten samme info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er samme system som jeg har i bilen min, også kjent om 'pre DX'.

 

Du har ikke noen skjerm som viser hvor du skal kjøre slik som på Navi+, men får opp alt av instruksjoner i instrumentpanelet (samme sted som du ellers kan se kjørecomputeren) og opplest av ei søt(?) dame.

 

Jeg synes det fungerer bra, men det virker som om det blir flere feil i kartene desto lenger nord man kommer. Det er dog ikke noe som gjør at man kjører feil, bare at den varsler om å ta av i kryss som ikke finnes - de er bare en (skarp) sving.

 

takker for kjapt svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også den typen i min bil (99 S4):

travelpilot_radionav_bns3_nav1.jpg

 

Den bruker skjermen mellom instrumentene, har navigeringsknapper ved siden av håndbrekket, og hjernen bak i bagasjerommet (hvor en også setter i kart cd plata).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også den typen i min bil (99 S4):

 

Den bruker skjermen mellom instrumentene, har navigeringsknapper ved siden av håndbrekket, og hjernen bak i bagasjerommet (hvor en også setter i kart cd plata).

 

Og slik jeg ser det så er den vesentlig mye mindre trafikkfarlig enn en Navi+, men man skal kanskje ikke betjene den mens man kjører? :-)

 

I hvert fall: Jeg ville nøyd meg med denne navien om resten av bilen er bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og slik jeg ser det så er den vesentlig mye mindre trafikkfarlig enn en Navi+, men man skal kanskje ikke betjene den mens man kjører? :-)

 

Mulig det er fordi jeg jobber med fly, men jeg synes Audi/VW bør herme litt etter BMW og Chrysler i dette tilfellet. De har ihvertfall HUD som tilgjengelig utstyr! "Forspranget ligger i teknikken" sier Audi... My ass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er fordi jeg jobber med fly, men jeg synes Audi/VW bør herme litt etter BMW og Chrysler i dette tilfellet. De har ihvertfall HUD som tilgjengelig utstyr! "Forspranget ligger i teknikken" sier Audi... My ass!

 

HUD?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heads Up Display.

Kjem altså opp på frontruta når du kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerer kjempebra (både på fly og bil!) Du ser displayet samtidig som du ser veien, uten at du trenger å fokusere på displayet! Om noen skjønte det...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe usikker på om BMW har lagt nav systemet opp i HUD'en (eller skal vi si HGS, Head up Guidence System, Erik)

 

Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller skal vi si HGS, Head up Guidence System, Erik)

 

Arne

: ja : Jepp, må nok få litt B737-deler inn i navigasjonen på biler :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.