Mercedes felger på min A4?

Anbefalte innlegg

Senterhullene(navdiameteren, whatever) på Mercedesfelgene er vel ca 66mm, mens på min A4 er det vel 57,1 hvis jeg husker riktig.

Finnes det en rimelig løsning på dette slik at jeg kan få mercedesfelger til å passe på min bil? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og det kalles sentreringsringer. Alle dekksjapper har dette;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vakke verre nei :P hehe..takker Mads ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verre om det hadde vært mindre senterhull.

Men bare hyggelig å hjelpe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært innom tre forskjellige dekksjapper, men ingen av dem hadde sentreringsringer til mine felger!

Hvordan fungerer egentlig en sentreringsring? Hvis jeg finner en ring som passer til felga, da kan jeg montere dem på audi'n? Eller er det sånn at sentreringsringen i tillegg må passe på navet til bilen, eller passer en sentreringsring på alle nav(såfremt navene er mindre enn senterhullet seff :P )?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentreringsringen må passe navet på bilen din for å ha noen misjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært innom tre forskjellige dekksjapper, men ingen av dem hadde sentreringsringer til mine felger!

Hvordan fungerer egentlig en sentreringsring? Hvis jeg finner en ring som passer til felga, da kan jeg montere dem på audi'n? Eller er det sånn at sentreringsringen i tillegg må passe på navet til bilen, eller passer en sentreringsring på alle nav(såfremt navene er mindre enn senterhullet seff :P )?

Kjenner ikke helt til nyere Audi, men det kan være de enda holder seg til 57,1mm senterhull?

Altså trenger du den plastringen som dekker mellom radius 66 og 57,1 (eller hva det er).

F.eks. en leverandør av ettermarkedsfelg som kan leveres til Audi OG Mercedes bør vel ha disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en senterring som er 57,1 innvendig, og 66mm utvendig.

Det er ikke helt standard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sentreringsringen må passe navet på bilen din for å ha noen misjon :)

Jada, det skjønner jeg jo..men jeg tenkte om en sånn sentreringsring på en måte er universal, slik at den passer på alle nav :) Mye mulig at det er en idiotisk tanke, men jeg har aldri vært så veldig interessert i sentreringsringer :nana:

Kjenner ikke helt til nyere Audi, men det kan være de enda holder seg til 57,1mm senterhull?

Altså trenger du den plastringen som dekker mellom radius 66 og 57,1 (eller hva det er).

F.eks. en leverandør av ettermarkedsfelg som kan leveres til Audi OG Mercedes bør vel ha disse.

Godt poeng der Mr.Lereim.Skal sjekke opp litt og prøve å finne noen som selger det. Sharif har sikkert, men jeg vil egentlig ikke dra dit.

Du trenger en senterring som er 57,1 innvendig, og 66mm utvendig.

Det er ikke helt standard.

Ok, da vet jeg iallefall dét! Hvor disse "spesielle" ringene skaffes, det vet kanskje du? Haster litt egentlig, for felger OG dekk er i hus..mangler kun de forbaska ringene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det skjønner jeg jo..men jeg tenkte om en sånn sentreringsring på en måte er universal, slik at den passer på alle nav :) Mye mulig at det er en idiotisk tanke, men jeg har aldri vært så veldig interessert i sentreringsringer :nana:

Som man spør får man svar :nana:

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar" har mamma lært meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar" har mamma lært meg ;)

Nå synes jeg du skal holde deg til temaet i tråden jeg altså :rolleye:

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha!

Men ja, som sagt, jeg trenger ringer som er 57,1mm innvendig og 66,6mm utvendig!

Er det også mulig/forsvarlig å kjøre uten en slik sentreringsring selv om navet er snaut 10mm mindre enn senterhullet på felgen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går da vel helt fint å kjøre uten slike sentreringsringer!? jeg har ikke hatt noe problem med det ihvertfall så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor forskjell har du mellom diameter på nav og senter på felg da?

Edit: Vet jo det er mange her inne som kjører med merce-felger på bilene sine..hvordan har dere gjort det? Gitt fasan i ringer eller spesialbestilt fra ett eller annet sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert gitt fasan i sentreringsring ja, men om du vil ha den.

hva med å kjøpe et nylonstykke å få noen med dreiebenk til å dreie det i riktig dimensjon ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil først finne ut om det finnes noen enklere løsninger enn som så :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle større felgsjapper med respekt for seg selv burde ha senterringer med Ø66,6/Ø57,1mm yttre/indre diameter.

Ja, det trodde jeg også.. Var innom tre forskjellige, bl.a. "dekkmann" uten hell.

Ellers er jo ebay både kjapt, enkelt og veldig billig på sånne ting. Klikk: Bare en av maaaange som selger slike.

Kjøpt og betalt! Jeg glemmer ALLTID at ebay har alt! :D

Takk skal du ha. Så kjapt, så enkelt, så billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, det gikk fort. Regner med du i all hast fikk med deg at aksjonen var for en (1) stk senterring. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de gamle felga som fatter hadde på Merca si, på min B6 nå. Dro på Dekkmann og de hadde dette inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får du ikke tak i setter du på uten og prøver. Vær litt mer nøye når du monterer og sentrer felgene på boltkon. Gjort samme selv flere sessonger, uten problemer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, det gikk fort. Regner med du i all hast fikk med deg at aksjonen var for en (1) stk senterring. :)

I svarte.. Da var jeg litt FOR rask, for det fikk jeg ikke med meg.

Jaja..fant ut at bilprodukter selger 4 stk. for 150,- inkl. porto, så da kjøper jeg bare fra dem og får én i reserve fra Tyskland : rolleyes

Jeg har de gamle felga som fatter hadde på Merca si, på min B6 nå. Dro på Dekkmann og de hadde dette inne.

De hadde iallefall ikke på den "dekkmannen" jeg var hos.

får du ikke tak i setter du på uten og prøver. Vær litt mer nøye når du monterer og sentrer felgene på boltkon. Gjort samme selv flere sessonger, uten problemer :)

Ja, har hørt mange som gjør det, men det anbefales jo ikke..

Derfor ser jeg ingen grunn til å droppe ringene når de allikevel ikke koster mer enn et måltid med øl, ute :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kommer et nytt spm:

Klarlakken har begynt å slippe litt her og der, så jeg tenkte jeg skulle få bort den og få lagt på et nytt strøk. Felga skal trossalt brukes om vinteren, så da er det greit med litt "beskyttelese" på ytterringene mot salt og annet driiit.

Hva anbefales derfor for å fjerne klarlakken?

I tillegg; hva burde jeg bruke for å få ytterringene så blanke som mulig FØR klarlakken legges på?

Edit: Hvordan vil det gå med 205/50 piggfritt på 8,5" felg? Da tenker jeg først og fremst mtp. dekkets egenskaper, men samtidig om det i det hele tatt tåler å strekkes så mye som et sommerdekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noe ekspert Toremann. Men vinterdekk pleier vel å være litt stivere i gummien, så det kan kanskje bli et helvete å få de på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.