Nye sommerdekk til min A4, lurt å kjøpe nå eller vente til våren? Hvilke dekk?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier..

Ila vinteren skal jeg få av de fæle Tyfoon-dekkene mine, slenge de til skogs, pusse ned og lakke opp felgene mine på nytt.

Ny gummi må til, og de må ha følgende kriterier, igrunn i den rekkefølgen der.

  • Godt grep, vått er like viktig som tørt!
  • God kjørefølelse
  • Lav støy
  • Slitesterke
  • Energieffektive

 

Jeg sitter og ser på Vredestein Sessanta og Michelin Pilot Sport 2.. noen som har noen meninger?

 

De skal på en beskjeden A4 1.6 fwd, men med sportsunderstell, så liker ikke at det slipper så lett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis slitestyrke er ett krav for deg så må du ikke engang vurdere Michelin dekka, dette er vel igrunnen sportsdekk som har myk gummiblanding for godt grep, som igjen går utoveer slite evnen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Okay, jeg tenkte meg egentlig noen dekk som var gode for et par sesonger.. Jeg vet ikke jeg, kjører vel ca 10-12000 i året med sommerdekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer at Pilot Sport 2 er et rent sportsdekk, men at det ikke gir km er feil. Har selv kjørt nesten 40.000km på Pilot Sport i 245/35-19, og da er det 3-4mm mønster igjen.

 

I forhold til dine ønsker(og bil) så ville jeg ikke valgt Pilot Sport, da de støyer ganske mye på norsk asfalt. Gå heller for Michelin Pilot Exalto PE2, som er et fantastisk bra dekk med lavere støybilde enn Pilot Sport.

 

Hvilken dimensjon er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om 17", 225/40 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men erfaring med Sessanta er at de sporer mer enn Ultrac. Vet ikke om det er det assymetriske designet som gjør det.

Bortsett fra dette synes jeg de fungerer veldig bra, og erfaringen fra Ultrac som jeg byttet nå etter 3 sesonger pga punktering, er at de er rimelig slitesterke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om 17", 225/40 :)

 

Alias 18 :) 225/45 17 evt.

 

Michelin PS2, Dunlop Sportmax, Yokohama, Conti sport contact etc er bra dekk iht min erfaring. Også Hankook og Vredestein er helt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.