Hva kjører vi i Vestfold på Vinterføre?

Hvilket dekk bruker du i vinter?  

37 stemmer

  1. 1. Hvilket dekk bruker du i vinter?

    • Nokian Hakkapeliitta 5/7 (Pigg)
    • Michelin X-Ice North (Pigg)
    • Vredestein Arctrac (Pigg)
    • Continental Conti WinterViking 2 (Pigg)
    • Continental ContiVikingContact 3/5 (Piggfritt)
    • Michelin X-Ice Xi2 (Piggfritt)
    • Nokian Hakkapeliitta R/Rsi (Piggfritt)
    • Bridgestone Blizzak Nordic WN-01 (Piggfritt)
    • Annet PIGGDEKK
    • Annet PIGGFRITT


Anbefalte innlegg

En liten tråd om hva som kjøres på i Vestfold og hvordan dette fungerer.

 

Du kan krysse av for FLERE TYPER hvis du har flere biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaring:

Conti3 205/55-16 LI94XL på S4: Var fryktelig myke og ga fæl overstyring og tendens til sladd den første 1 1/2 sesongen, fra midt i den andre stivnet de/ble slitt nok til at de ble mye mer nøytrale. Sitter som dritt i kram snø på alle underlag, men vil prøve å finne noen som er litt stivere i siden neste gang.. Favorittunderlag: Snø på upløyd jorde! :P

Michelin Maxi Ice 195/65-15 LI91 på Audi Cabrio 2.0E: Cabben har ikke behøvd slepehjelp opp bakken mer enn én gang siden disse først kom på for snart to år siden. Sammenlignet med de gamle Nokian NRW er de helt ustoppelige, og har svært bra retningsstabilitet. Noe høyere bensinforbruk pga. mykere gummiblanding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et eller annet pigghjul som er merket 1994, fungerer som bare rakkern :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Continental piggfritt, contact 5 på 200n.

Syntes de er kurrant, sier ifra tidlig før man er på vei til å miste grepet helt :P Kjører de med dim 185/65 -15. Kanskje litt for bra grep i snø, da bilen tar godt tak å skyter avsted!

Ila vinteren blir det vel å sko Bolero-felgene med Vredestein i 225/45 -17, har god erfaring med Vredestein fra før av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaring:

Conti3 205/55-16 LI94XL på S4: Var fryktelig myke og ga fæl overstyring og tendens til sladd den første 1 1/2 sesongen, fra midt i den andre stivnet de/ble slitt nok til at de ble mye mer nøytrale. Sitter som dritt i kram snø på alle underlag, men vil prøve å finne noen som er litt stivere i siden neste gang.. Favorittunderlag: Snø på upløyd jorde! :P

Michelin Maxi Ice 195/65-15 LI91 på Audi Cabrio 2.0E: Cabben har ikke behøvd slepehjelp opp bakken mer enn én gang siden disse først kom på for snart to år siden. Sammenlignet med de gamle Nokian NRW er de helt ustoppelige, og har svært bra retningsstabilitet. Noe høyere bensinforbruk pga. mykere gummiblanding.

 

Overstyring???

Er det noe å klage på i en bil som har vunnet UM (Universmesterskap) i understyring siden C4 kom i 1991 frem til 2009 : smil :

 

Da får jeg håpe min conti gir samme gledene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ræva kommer uansett hva man gjør og litt gøy med høyrepedalen resulterer i nesa feil vei, er understyring veeldig velkomment.. Nazze har faktisk alltid vært overstyrt på vinterføre, lurer litt på hvorfor.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gislaved Soft frost 2 piggfritt - 205/55R16 92, myke og gode selv etter 3 sesonger.

Meget god fremkommelighet, og stopp egenskaper. Kunne vært bedre i sving, men det skyldes nok heller bilen enn dekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokian Hakkapelliita RSi, 185/55/15

Kan vel ikke si så mye annet enn at jeg aldri sto fast i fjor vinter med Corradoen. Kunne ha mye moro med "slædding" om jeg ville, men når jeg kjørte "sivilisert" fungerte de bra.

Eneste gangene jeg satt meg fast var når fikk "hjulløft". Dvs at jeg kjørte i så dyp snø at bilen ble hengende i "løse lufta"..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfrie Vredestein Nord Trac 195/65 R15:o Meget fornøyd:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Conti 5 205/55-16 av de smarte gutta på Dekkskift.no på lørdag :tilber: ....og siden har bilen stått på Møller til lakkering, : rolleyes men håper de fungerer bra.....

 

Kjørte med utslitte conti 2 ifjor, og da gikk bilen alle veier...ikke morro..... gleder meg til det kommer snø iår :P

 

Men har nok blitt en Conti frelst mann...etter gode erfaringer med Goodyear på Poloen.... Har veldig bra minner til Eagle Ventura på den.....

 

Men det ble Conti på sommerhjula i våres pga pris tilbud+testvinner........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører bridgestone nå, er egentlig ganske slitte etter litt feil spissing, men holder i år og. Virket greie, men kan ikke helt uttale meg siden de var med når jeg kjøpte bilen for 1 år siden, og jeg ikke har prøvd de ferske, men har tidligere brukt nokian og er veldig fornøyd på grevling iallefall... Lurer på hva jeg skal ha på quattroen til neste år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.