#1 Skrevet Oktober 5, 2009 kompis har en s6 4,2 med automat. han lurer på hvor han kan finne denne peilepinnen for girolja. og påfylling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2009 På min audi er det iallefall ikke noe peilepinne for dette det gjaldt vel å måle ned fra påfyllingshullet for å se hvor langt nede oljen lå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 5, 2009 og hvor er påfyllingshullet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 5, 2009 På siden av kassa. Skal vel være 2 olje plugger der. En i bånn for uttapping og en litt opp på siden for påfylling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 5, 2009 Er to typer ute å går der Ene typen er med påfyllingshull i siden som du fyller opp til det renner ut Den andre typen har peilerør i motorrom uten peilepinne. Denne kan du låne på møller vil jeg tro. Må fylle via røret da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2010 På siden av kassa. Skal vel være 2 olje plugger der. En i bånn for uttapping og en litt opp på siden for påfylling. Er det bare å fylle på til det renner ut igjen påfyllinghullet ? Spes tempratur man bør ? Må vel bruke pumpe for å få inn olja ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2010 er det ikke 2 for uttapping? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2010 S6 4.2 har samme girkasse som Audi V8 3.6/4.2, men annen bunnpanne, samme som A8 med samme girkasse. Uheldigvis ble peilepinnen fjernet. Får du tak i en bunnpanne fra V8 4.2 eller 3.6, og peilerør samt peilepinne 92-94 (4C-modellene) så er det bare å skifte, og vips -> peilepinne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2010 på min 2,2 turbo var det peilerør men ikke peilepinne. Den kosta 125kr på møller. Ingend dum investering tror jeg. Han snakka om at det var ekstrautstyr orginalt, ikke vet jeg men det er isåfall typisk audi:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2010 Grunnen til at peilepinnene ble fjernet er at overfylling av olje kan ødelegge girkassen, og prosedyren for å sjekke nivå betinger riktig temperatur på giroljen. Det ble for komplisert for "menigmann" å få riktig, og peilepinnen ble fjernet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 15, 2010 på min 2,2 turbo var det peilerør men ikke peilepinne. Den kosta 125kr på møller. Ingend dum investering tror jeg. Han snakka om at det var ekstrautstyr orginalt, ikke vet jeg men det er isåfall typisk audi:P Hvor finner man evt rør til peilepinne ? Mellom motor og torpedovegg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2010 Om du har 2 skruer bør du sjekke om du får ut påfyllingsskruen først, hvis ikke kan det bli problematisk å få inn ny olje om den skruen går til helvette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2010 Om du har 2 skruer bør du sjekke om du får ut påfyllingsskruen først, hvis ikke kan det bli problematisk å få inn ny olje om den skruen går til helvette! Godt poeng :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2010 Hvor finner man evt rør til peilepinne ? Mellom motor og torpedovegg ? 2.2 har jo en helt annen girkasse (ZF 4HP18FLA), mens 3.6 og 4.2 V8 har ZF 4HP24A. På Audi V8 stikker peilepinnen frem på venstre side i kjøreretningen, men denne er fjernet på S6 4.2 og A8 med samme girkasse, som nevnt i tidligere innlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 16, 2010 Hvor finner man evt rør til peilepinne ? Mellom motor og torpedovegg ? Om du ikke har funnet den har du den nok ikke. Den er litt til venstre for bremsekraftforsterkeren sett forfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...