hvor er peilepinnen for girolja på s6 c4

Anbefalte innlegg

kompis har en s6 4,2 med automat. han lurer på hvor han kan finne denne peilepinnen for girolja. og påfylling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min audi er det iallefall ikke noe peilepinne for dette :o det gjaldt vel å måle ned fra påfyllingshullet for å se hvor langt nede oljen lå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvor er påfyllingshullet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På siden av kassa. Skal vel være 2 olje plugger der. En i bånn for uttapping og en litt opp på siden for påfylling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er to typer ute å går der

Ene typen er med påfyllingshull i siden som du fyller opp til det renner ut

Den andre typen har peilerør i motorrom uten peilepinne.

Denne kan du låne på møller vil jeg tro.

Må fylle via røret da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På siden av kassa. Skal vel være 2 olje plugger der. En i bånn for uttapping og en litt opp på siden for påfylling.

 

Er det bare å fylle på til det renner ut igjen påfyllinghullet ?

Spes tempratur man bør ?

Må vel bruke pumpe for å få inn olja ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke 2 for uttapping?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 4.2 har samme girkasse som Audi V8 3.6/4.2, men annen bunnpanne, samme som A8 med samme girkasse. Uheldigvis ble peilepinnen fjernet.

Får du tak i en bunnpanne fra V8 4.2 eller 3.6, og peilerør samt peilepinne 92-94 (4C-modellene) så er det bare å skifte, og vips -> peilepinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 2,2 turbo var det peilerør men ikke peilepinne. Den kosta 125kr på møller. Ingend dum investering tror jeg. Han snakka om at det var ekstrautstyr orginalt, ikke vet jeg men det er isåfall typisk audi:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at peilepinnene ble fjernet er at overfylling av olje kan ødelegge girkassen, og prosedyren for å sjekke nivå betinger riktig temperatur på giroljen. Det ble for komplisert for "menigmann" å få riktig, og peilepinnen ble fjernet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 2,2 turbo var det peilerør men ikke peilepinne. Den kosta 125kr på møller. Ingend dum investering tror jeg. Han snakka om at det var ekstrautstyr orginalt, ikke vet jeg men det er isåfall typisk audi:P

 

Hvor finner man evt rør til peilepinne ?

Mellom motor og torpedovegg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har 2 skruer bør du sjekke om du får ut påfyllingsskruen først, hvis ikke kan det bli problematisk å få inn ny olje om den skruen går til helvette! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har 2 skruer bør du sjekke om du får ut påfyllingsskruen først, hvis ikke kan det bli problematisk å få inn ny olje om den skruen går til helvette! :P

 

Godt poeng :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner man evt rør til peilepinne ?

Mellom motor og torpedovegg ?

 

2.2 har jo en helt annen girkasse (ZF 4HP18FLA), mens 3.6 og 4.2 V8 har ZF 4HP24A.

På Audi V8 stikker peilepinnen frem på venstre side i kjøreretningen, men denne

er fjernet på S6 4.2 og A8 med samme girkasse, som nevnt i tidligere innlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner man evt rør til peilepinne ?

Mellom motor og torpedovegg ?

 

Om du ikke har funnet den har du den nok ikke. Den er litt til venstre for bremsekraftforsterkeren sett forfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.