Problemer etter montering av navi i touran

Anbefalte innlegg

Satte idag inn navigasjon i Tourane (orginal sådan)

Tok av minuspolen på batteriet (flink?) og gjorde liksom alt som skulle gjøres, satte inn navigasjonen, dette tok ikke mer enn 10 min eller noe sånt totalt

 

MEN når jeg så starter bilen har jeg fått opp to alarmer i dashen.

 

Et gult ratt (noe med servostyringen og gjøre)

og ESP lar seg ikke slå på igjen, den står av (lyser gul "sladdebil") samt lyser OFF i bryteren og får ikke denne på igjen...

 

Noen andre som har tatt av batteriet og fått tilsvarende feil?

 

Ellers når det gjaldt monteringen så gikk det som en lek, nesten for enkelt, gps antenna er foreløpig festet inne i hanskerommet og om denne fungerer greit der, så blir den nok å forbli der.

 

Tenkte meg på Møller for å få sjekka feilkoder på mandagen, mulig dette kun er pga at batteriet er tatt av... men ALT henger jo sammens i CAN-BUS systemet, så sånn sett så kan det jo være noe med navigasjonen og da..

 

Neste prosjekt blir da og få tak i dvd/mp3/ALT spiller og montere denne opp ved hjelp av Dietz-adapter som igjen fjerner "farts-sperra" på skjermen...

Noen som vet om andre som leverer denne type adapter? og evenetuellt priser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har nok med at du har tatt av batteriet å gjøre.

Det kommer opp litt diverse feilkoder på min A3 også, når batteriet har vært av i mere enn ett minutt.

Rattet er den elektromagnetiske servoen din, og ESP-en slår seg av stort sett samme hvilken annen feil du får opp som ar med motor og drivverk å gjøre.

 

Det er nok bare å ta seg en tur innom og få slettet feilkodene, så er alt i orden igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det var noe sånt ja... spooky og gjøre noe med nye biler gitt...

Men faen så kult det er med navi da... :D:D:D

 

Skal få lagt ut litt bilder etterhvert som ting begynner og skje med touran'en...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det var noe sånt ja... spooky og gjøre noe med nye biler gitt...

Men faen så kult det er med navi da... :D:D:D

 

Skal få lagt ut litt bilder etterhvert som ting begynner og skje med touran'en...

Hehe er du redd for å kjøre deg vill i Ålesundsområdet da TW ?? : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålesund e større ein du tror... og dessuten ska du ikkje sjå heilt vekk fra at i kjøre inn til storbyen åndalsnes til tider heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hei disse lysene som kommer opp etter at batteriet har vert av i din touran er helt normalt, skal gå bort av seg selv når bilen er blitt kjørt ca 200 meter... Grunnen er at rattvinkel sensoren må "stille" seg inn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålesund e større ein du tror... og dessuten ska du ikkje sjå heilt vekk fra at i kjøre inn til storbyen åndalsnes til tider heller..

 

 

Å ta seg frem på Åndalsnes uten navi er vel mer som ett sjansespill......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer bra det ja.. alarmene forsvant etter en liten kjøretur.. så nå er alt i skjønneste orden igjen...

 

Å reise til storbyen der ikke bare bare Dag... greit å ha kart og kompass inne da...

 

Noen som har en ny kartcd for MFD2 jeg kan få en kopi av (pm meg) den jeg har nå er tydeligvis ikke helt oppdatert.. skulle kjøre nyveien fra Moa og til Vegsundet, men det forvirret navigasjonen at jeg ifølge den kjørte over et jorde og litt sånt... så denne veien er ikke med på min cd... vet ikke hvor ofte det kommer ut nye ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går litt over "stokk og stein" av og til...

Har du kjørt rundt ved Moa senteret? Der er det mye "off road".

 

 

Per Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.