#1 Skrevet Oktober 5, 2009 (endret) hei. har prøvd å lagd tråd her før. Uten at noen svarer. Regner med at jeg formulerer meg feil. for det må da være noen som vet dette? Jeg har chippa bilen. å chippen er lagd for 1,1 Bar overtrykk. Bilen min peaker på 0,8. å bygger seint turbotrykk. får vel ''fult'' trykk ved 4-5 k rpm Må ha gassen lenge i bånn for at den skal bygge trykk. Har byttet oljeåndingsrøret som er av plast, som jeg har lest at den er dårlig. den var delt i to. Men ingen endring. Har trykktestet trykkrørene * Fylt med en vanlig blåsepistol på en vacumslange, å putta en sprayboks der lmm skal være. hørte ingen susing) har sett på turboen med et speil, å kan ikke se noe slitasje på bladene (uten at jeg er kynding til å utale meg om det) har også prøvd å rikke på akselen både innover å til siden å kjenner ingen stor slark. har prøvd å nappe ut vacuumslangen til waistgaten, å jeg fikk ikke mer en 0,8 peak da heller, å det føltes som bilen gikk dårligere Noen som har noen tips ? kan Katalysatoren være tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2009 Ha du prøvd og stramme staget mellom waste gate klokka og sjølve spjeldet? kan vere at turboen har våre skifta, og når dette har våre gjort har ikkje dette staget blitt stramma nokk, på a4'en eg hadde så stramma eg slik at halparten av gjengene var i inngrep med armen, og da lada den ganske greit:) einaste som er litt møkk er at du må løyse turboen for og komme til dette staget skikkelig:( tett katalysator kan jo vere ein løsning, men er relativt enkelt og prøve og plukke av og dra seg ei stripe på fri eksos, så gjenne verdt eit forsøk før ein plukker av turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2009 Hadde også problem med at bilen gikk dårlig etter chip. Skiftet LMM, resirk ventil og N75 ventil. Gikk som en kule etter dette. LMM er jo d vanligste problemet på disse motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2009 (endret) Gikk ut i bilen nå, nappa ut lmm å gjett hva.. ingen ting skjedde:P Kjørte en tur, å en gikk akkurat som den altid har gjort. Da kan man vel konstatere at den har gått? Det var virkelig godt å finne ut av, men en dyr del å bytte:/ Tusen takk for hjelpen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2009 prøvd å nappa ut kontakten på n75? hadde nesten et slikt problem jeg å.. etter det gikk den greit igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2009 Har nappa ut vacuum slangen til waistgaten. å da får ikke n75 styrt trykket i det hele tatt. Men lmm er gåen. så regner med at det er syndern, håper dette er lagervare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...