Anbefalte innlegg

har en AAN som kutter ved 1,8 bar. er autronic sm4 på bilen med msd ls1 coiler og champion c61 plugger.

bilen er mappet på e85 @ 2bar.

venter på adapter til kabel for å koble til pc, for feilsøking. er dette tegn på luftlekasje? regner med bensin og tenning skal være i orden. drar opp til 1.8 bar før den kutter å en nesten står med tenna i rattet! smeller godt også når den kutter.

kom med innspill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem med map sensor eller software sannsynligvis.

Føles det som bensinkutt eller kun hakking/feiltenning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er litt merkelig følelse egentlig. den kutter all effekt, for så å fyre igjen, så kutter den igjen. slik holder den på fra 1.8 bar. den var fin når jeg kjøpte bilen, men har bare blitt verre og verre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 eller boostcontroller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 eller boostcontroller?

boostcontroller. fikk logga den på pc i går. ingen feilmeldinger foruten for høy lading på dynamo: klø :

i følge a/f ratio på pc'n gikk denne helt ned mot 10,5:1.

dette er vel for magert? skrudde opp bensintrykket og da ble den bedre. kan tett bensinfilter være et problem? og det at ladespenningen går opp mot 14.5 volt før den kutter, er vel ikke bra? fikk opp error og kutt når den kom opp i 14.5 volt på lading. og hva er anbefalt A/F ratio på fult pådrag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er rell AFR for E85 er det veldig magert (stoich ca 9.6), men vi bruker vanligvis skalaen for bensin også på etanol, og da er 10.5 fett.

Har du AFR i lambda også (det vil fjerne all tvil).

På fullt pådrag på bensin bær du ligge på ca 11.5, men kan fint kjøre magrere på E85, flere som tuner for høye 12 lave 13 for tiden, fordi kjølingen er så ekstremt mye bedre på etanol, pluss at mange biler ikke trives på 11'ere på etanol (tenningsproblemer, etc)

14.5v på lading skal ikke være noe problem. Jeg har 15.3v på dynamoen (moddet regulator) og ca 14.6v på batteriet.

Hvis du har kjørt en stund på E85 kan det være smart å bytte filteret, noen opplever at det tetter seg, jeg gjorde det ikke. Skiftet filter før jeg begynte med E85 på RS2'en, byttet det etter en stund fordi jeg trodde det var tett, men det var det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. er ikke sikker på om det er rell. er første gang jeg har logget en bil før, så er ikke så kjent med autronicen enda. så må tak i en bredbåndslamba å sjekke igjen. bilen har vel snart kjørt 10000km på e85 og tror ikke filteret har blitt byttet etter konventering. orginal ståltank i en 90 quattro b3. så for høy ladespenning skal ikke være problem altså? for den kutter i det den passerer 14,5 volt og får error samtidig på ecu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motronic har ikke problemer med slik ladespenning, men det virker jo som at Autronic kanskje har det.

Tar ikke Autronicen din signal fra en bredbåndslambda? Hvis 10.5 kommer fra en NB lambda er det bare å ignorere de hiddenene.

Bytt bensinfilteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.