VW Passat 1.9 tdi -96 -lekk av kjølevann

Anbefalte innlegg

Gammel bil, kjørt 160.000 km, lekker kjølevann, ca 2-3 dl på 14 dager.

Har ikke klart å se hvor lekkasjen er, sjekket over og under det meste, men ingen synlige lekkasjer.

Ingen vann i olje, eller olje i vannet, ingen spesiell farge på eksosen, og bilen oppfører seg normalt til å være såpass gammel.

Ønsker forslag til et vidundermiddel til å helle på kjølesystemet som tetter mindre lekkasjer innenfra, dvs enklest mulig "reparasjon".

: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vann ombord? sjekket kjøleregisteret? :) Huff de middlene der er ikke akkurat medisin for varmeapparatet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann ombord? Hva mener du egentlig.

Siden jeg er gammel styrmann fra sjøen kan jeg si deg at på styrbord side er det ingen lekkasje, på babord heller ingen, på fordekket heller ikke noe, og på poppen ser det også greit ut.

Dvs skuta er hel, ingen lekkasje å se hverken i baugen eller i skutebånn. Har ikke vært på grunn!

Det jeg trenger er noe skikkelig stoff som holder kjølevannet på plass.....

Skip ohoj!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaha nå berget du virkelig dagen min!! Lever lenge på den der!! :D Som gammel skipskokk må jeg bare beklage min dårlige ordlegging! Mente selvfølgelig om du har kjølevann i skutebunnen forran..gjerne på venstre siden i fothuset.. under registret til varmeapparatet.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.