Vinterdekk 245/40-18 eller 225/45-18?

Anbefalte innlegg

Vil det bli så sykt mye strekk når dekksiden er såpass bred da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir akkurat like mye strekk, men over større flate selvfølgelig. Men strekk på et "høyt" dekk ser jo enda dummere ut da dekket får en ballongform.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Tror ikke det blir så ille som du ska ha det til. Får vrenge på et dekk på en felg til uka og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

185 på 7" felg var i overkant det også, dog med noe mer profil...

Anbefaler jeg som nevnt over, ikke ha så mye strekk som i nevnte tilfelle. Selvsagt er det avhengig av personlig smak, men vet du hva som er lovlig kombinasjon? på 7" felg er smaleste tillatte dekk 195, men utover det er jeg veldig usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vreng ivei du.. :P

 

Ska innrømme at jeg har mine tvil om at det blir bra jeg også, men tid og stunder vil vise.

Ska legge ut et bilde av hvordan det blir neste uke, samt. dommen min ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

185 på 7" felg var i overkant det også, dog med noe mer profil...

Anbefaler jeg som nevnt over, ikke ha så mye strekk som i nevnte tilfelle. Selvsagt er det avhengig av personlig smak, men vet du hva som er lovlig kombinasjon? på 7" felg er smaleste tillatte dekk 195, men utover det er jeg veldig usikker.

 

Mener at det ikke er noen norsk lov som sier noe spesifikt om dette. Enkelte dekk- og felgprodusenter oppgir hva som er de tillatte kombinasjonene (minimum/maksimum dekkbredde). Sånn i praksis må det nok brukes skjønn for å avgjøre hva som er tillatt/forsvarlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at det ikke er noen norsk lov som sier noe spesifikt om dette. Enkelte dekk- og felgprodusenter oppgir hva som er de tillatte kombinasjonene (minimum/maksimum dekkbredde). Sånn i praksis må det nok brukes skjønn for å avgjøre hva som er tillatt/forsvarlig. :)

 

iht til den standarden som dekkforhandlere forholder seg til (den håndboka, husker ikke hva den heter i farta :o )

Det var den beskjeden jeg fikk, at de ikke hadde lov til å legge på 185 på 7" felg, men gjorde et unntak pga bekjentskap, og at dekkene jeg hadde fått tak i brukt var som nye.

 

Dette er da etter egen erfaring, absolutt ikke etter en paragraf som jeg kjenner til....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir akkurat like mye strekk, men over større flate selvfølgelig. Men strekk på et "høyt" dekk ser jo enda dummere ut da dekket får en ballongform.

 

Da har jeg montert dekk på felg og synes slettes ikke dette ble verst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilde. Legger ut senere. Bilen er så skitten nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hvilken bil er ikke skitten nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jejeje :P Kan stikke og ta noen bilder av haugen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.