Anbefalte innlegg

Ca her altså.. ? Hvor mye må jeg løse da ? Må jeg ut med radiatoren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca der ja, men på blokka. Du må løsne flensen helt, termostaten sitter mellom flensen og selve blokka. Flensen har en liten bue på seg kan du sikkert se. Det er selvfølgelig en fordel å løsne slangen fra flensen først (åpne slangeklemma), men å skru ut radiatoren er ikke nødvendig i det hele tatt. 8 eller 10mm hylse, liten forlenger og skralle er nødvendig verktøy. Pass på så du får med ny pakning (følger ofte, men ikke alltid med) når du kjøper termostat.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med en gummi-ring, diameter ca 50mm, det er den regner jeg med ?

 

Hvordan er det med påfylling av kjølevæske etterpå da, hvordan gjør jeg det ? Sto en fremgangsmåte i Delius-klasing boka men den var for 4syl-motor, og så er jeg ikke så stø i tysk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med en gummi-ring, diameter ca 50mm, det er den regner jeg med ?

 

Hvordan er det med påfylling av kjølevæske etterpå da, hvordan gjør jeg det ? Sto en fremgangsmåte i Delius-klasing boka men den var for 4syl-motor, og så er jeg ikke så stø i tysk...

 

Det er den ringen ja. Kjøleveske blander du ut 50/50 og fyller på den vanlige tanken. La lokket være av og press på den slangen som ligger over den slangen du løsnet. Da vil vannet bli sugd inn i systemet. Kjør en liten tur og etterfyll til det er omtrent fullt i beholderen. Kan være greit å etterkontrollere ofte de første dagene, slik at du ikke har noen lekasjer f.eks.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendig å lufte altså ? Står noe i D-K boka om at en skulle åpne en lufte-skru et sted, på slangen inn til varme-apparatet..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke nødvendig å lufte altså ? Står noe i D-K boka om at en skulle åpne en lufte-skru et sted, på slangen inn til varme-apparatet..?

 

 

hmmm...har jeg aldri gjort, bare latt lokket til kjøleveskebeholderen vært av mens jeg har trykket på den tjukke slangen. noen andre kan kanskje korrigere om det blir helt feil...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer på nye ting hele tida jeg na.. :)

 

Hvilken kjølevæske skal jeg bruke, noen bedre enn andre ?

 

Og skal jeg bytte alt eller kun det som renner ut når jeg løser slangen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt alt og kjør en liten rens med det samme du holder på. Kjøp original G12plus på møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt alt og kjør en liten rens med det samme du holder på.

Hur gör man ? Var ikke så nøye med forrige bil så slikt har jeg ikke vært borti :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har ei Haynes-bok liggande til coupe og typ89... Kan kanskje finne svaret der.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja termostaten ser ut til å ha løst problemet.. Nå ligger tempen på ca 88-89 grader når jeg kjører, og stiger til 98 når jeg står stille.. Blir mye fortere varm også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.