#26 Skrevet Januar 13, 2005 Ca her altså.. ? Hvor mye må jeg løse da ? Må jeg ut med radiatoren ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 13, 2005 Ca der ja, men på blokka. Du må løsne flensen helt, termostaten sitter mellom flensen og selve blokka. Flensen har en liten bue på seg kan du sikkert se. Det er selvfølgelig en fordel å løsne slangen fra flensen først (åpne slangeklemma), men å skru ut radiatoren er ikke nødvendig i det hele tatt. 8 eller 10mm hylse, liten forlenger og skralle er nødvendig verktøy. Pass på så du får med ny pakning (følger ofte, men ikke alltid med) når du kjøper termostat. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 13, 2005 Fikk med en gummi-ring, diameter ca 50mm, det er den regner jeg med ? Hvordan er det med påfylling av kjølevæske etterpå da, hvordan gjør jeg det ? Sto en fremgangsmåte i Delius-klasing boka men den var for 4syl-motor, og så er jeg ikke så stø i tysk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 13, 2005 Fikk med en gummi-ring, diameter ca 50mm, det er den regner jeg med ? Hvordan er det med påfylling av kjølevæske etterpå da, hvordan gjør jeg det ? Sto en fremgangsmåte i Delius-klasing boka men den var for 4syl-motor, og så er jeg ikke så stø i tysk... Det er den ringen ja. Kjøleveske blander du ut 50/50 og fyller på den vanlige tanken. La lokket være av og press på den slangen som ligger over den slangen du løsnet. Da vil vannet bli sugd inn i systemet. Kjør en liten tur og etterfyll til det er omtrent fullt i beholderen. Kan være greit å etterkontrollere ofte de første dagene, slik at du ikke har noen lekasjer f.eks. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 13, 2005 Ikke nødvendig å lufte altså ? Står noe i D-K boka om at en skulle åpne en lufte-skru et sted, på slangen inn til varme-apparatet..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 13, 2005 Ikke nødvendig å lufte altså ? Står noe i D-K boka om at en skulle åpne en lufte-skru et sted, på slangen inn til varme-apparatet..? hmmm...har jeg aldri gjort, bare latt lokket til kjøleveskebeholderen vært av mens jeg har trykket på den tjukke slangen. noen andre kan kanskje korrigere om det blir helt feil... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 13, 2005 Kommer på nye ting hele tida jeg na.. Hvilken kjølevæske skal jeg bruke, noen bedre enn andre ? Og skal jeg bytte alt eller kun det som renner ut når jeg løser slangen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 13, 2005 Bytt alt og kjør en liten rens med det samme du holder på. Kjøp original G12plus på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 14, 2005 Bytt alt og kjør en liten rens med det samme du holder på. Hur gör man ? Var ikke så nøye med forrige bil så slikt har jeg ikke vært borti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 14, 2005 Eg har ei Haynes-bok liggande til coupe og typ89... Kan kanskje finne svaret der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 14, 2005 Prøv å gjør som jeg forklarer i den tråden her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=14261&page=2&pp=15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 15, 2005 Ja termostaten ser ut til å ha løst problemet.. Nå ligger tempen på ca 88-89 grader når jeg kjører, og stiger til 98 når jeg står stille.. Blir mye fortere varm også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...