Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har sett litt rundt og tenkt litt på bytte av Kam på Vento'n min.

 

Har en 1.6L 8V fra 96

 

har sett på denne

 

Står også at jeg må bytte til doble ventilfjærer, er det en komplisert jobb? :P og noen som vet hvor jeg event. får tak i doble ventilfjærer?

 

Og lurer også på om noen kan finne ut om jeg har hydraulisk eller mekanisk ventilløftere :P

er det da event. lurt å bytte ventilløftere når jeg først skal bytte kam?

Må jeg også bytte kamdrev?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg har denne kammen på min 1,4 polo. Fungerer bra. Og anbefaler velox motor. Fikk en effektøkning på ca. 12 Hk.

På din motor er den hydrauliske løftere. Kamdrev trenger du ikke bytte til, så lenge det er snakk om kun gatebruk.

Doble ventilfjærer er noe du bør vurdere etter hvordan motoren kjøres. Eg fikk beskjed om at så lenge det ikke var snakk om rally-turtall-øksegiring og hyppig griskjøring langt ut på turtallet, så var det ikke nødvendig. Eg kjører med standard nå.

 

Om du skal hente ut effekt av motoren din, så er dette en god start.

 

Prøv også å ring til Velox. Han eg har snakket med sitter inne med utrolig mye informasjon ang. trimming av sugemotorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :D

 

Da blir det nok en telefon eller to til Velox motor og ny kam på neste lønning :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.