#1 Skrevet Oktober 7, 2009 Hei, en kompis har en 93modell S4 med Jonus chip, E50 turbo og annet grenrør. Bensintrykket skal iflg. jonus være 5-5.5bar og dette er innstillt. Problemet er at på bilen var kam timingen feil da vi var nede hos jonus og chippet den, (seint ladetrykk), kom hjem til drammen og fikk timingen bra, da begynte den og dette ned på 4 syl på tomgang og går rampete generellt. Under kjøring nå begynner den og nøkke og kutte under pådrag, og dette skjer akkurat da den går fra vakuum til trykk, typisk i -0,2 - 0,2bar nøkker, fusker og plutselig kliner den til opp på 1,5-1,6bar og går bra... Noen som har vært borti sånn fusk akkurat i det den begynner og lage trykk?? Er forøvrig 1,8T coiler på den, og et sånt 034kit med coilledninger til 1,8T coilene fler som har vært borti rampete tomgang på mellom 4-5 sylindre?? tok komptest på den i går og snittet lå på 8 bar sylindertrykk med måleren, unntatt syl 4 som hadde 7 bar. Tempfølerne kan de lage sånn kvalme?? for når bilen har stått over natta og er kald går den dønn strøkent på 5 syl til den blir litt varm, da begynner den og tøyse. Jeg har for meg at fremre kamføler enten virker eller ikke virker, for om den ikke virker er det vel ikke mulig og få start på bilen? så denne tror jeg er bra. Tips mottas med takk, da denne bilen ikke er brukende om dagen.. Arnfinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2009 Her finner du et par gode tips http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 vi fikk opp en feilkode på lambda på den i går, så den vil bli byttet i dag, og om det ikke hjelper skal vi prøve og bytte vanntempsesoren i bakkant av motoren, da det høres ut som om den går veldig fett... om denne er gåen kan motoren tro at det er mange minusgrader ute selv når motoren er varm, og gi et stort tilskudd av fuel. Dette høres jo logisk ut da motoren går helt fint når den er kald, helt til den får litt temp, da begynner den å kødde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 Har du sjekka med bredbandslambda? Jeg skulle også ha kjørt på 4,5bar bensontrykk, men måtte stoppe ved 3,5bar, over det så drukna den fullstendig i bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2009 ikke kjørt bredbåndslambda ennå nei.. byttet lambda og vanntempføler i bakkant av motoren i dag, ingen foskjell... går fint på tomgang på kald motor, men når den blir varm begynner den å tøyse, fortsatt samme problemet med ladetrykk, kutter og fusker når den begynner og lage trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2009 er det flere vanntempfølere som forteller hjernen når motoren er varm?? virker nesten som om det ligger et kaldstarttilskudd inne når den blir varm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2009 Høres ut som gnistproblemer... Min, og flere med meg, har oppført seg sånn når den blir varm. Jeg tenkte akkurat som deg, og misstenkte tempføleren. Men neida. Måtte bite i det sure eplet etterhvert, og handle High Output Coil kit'et til 034. Aldri tull siden. Og nei. Det er ingen andre tempfølere enn den bak på motoren som brukes av hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=58474&highlight=luftfilterboks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 11, 2009 Fant du ut av dette? Typisk symptom på at den går for fett i det den skal booste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 11, 2009 løsningen var enkel, Autronic Sm4 plug`n play! Enten chip som køddet eller motronicboksen som var moden for utskiftning! Mappet @gata av KRB og fungerer nå utmerket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...