#1 Skrevet Oktober 7, 2009 Hei. Har kjøpt min første Audi no. Ein 93 mod S4 ombygd til S6. Blei medlem av vwaudi clubb i dag. Har problemer med Stikkaksling flensen som går ut til høyre framhjul. Det begynnte med litt lekasje på simmeringen. demonterte stikkakslingen og merket det var slakk i flensen som står igjen i kassa. ca eitt par mm både ut å inn, og opp og ned: klø : Er dette noko vanlig feil? er ikkje kjent med audi. Bilen har automat kasse av typen CBF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2009 Det eneste jeg kan tenke meg er at rullelageret er utstlitt, men det høres jo litt tvilsomt ut. En annen mulighet er jo slitasje på selve flensen, men... Se på tegningen. Nr 19 venstre = høyre i kjøreretningen, 19 høyre = venstre i kjøreretningen. Dersom du skal skifte disse, anbefaler jeg også å skifte tetningsringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2009 Har sjekka nålelageret å det virker fint. det er heller ikkje noko slitasje på stikkaksling flensen som går inn i nålelageret. Stikkaksling flensen blir festet med ei skrue. der gjengene sitter inne i girkassa er det helt løst... virker som det berre ligger ei skive med gjenger løst innom splinesen? skal dette være sånn? er ikkje så enkelt å forklare men kansje nokon sjønte det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2009 Fant du den tegningen på nettet? Har du link til siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2009 Screenshot fra ETKA, lastet opp til mitt eget domene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 7, 2009 Har du eit meir detaljert bilde av kronhjulet og planet og solhjulene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...