#1 Skrevet Oktober 7, 2009 Heihopp! Har et litt kinki problem med min 00' A4 1.8TQ APU Chippet til 190hk ca. Først litt bakgrunnsinfo. Kjøpte bilen i Juli i år. Ble informert om at det var ny motor og turbo etter at verksted hadde knust bunnpanne etter å ha kjørt på et eller annet som hadde trykt opp fanger i samme slengen. Uten å si noe vondt om selger, så var denne ordentlig "kjærringkjørt". Er sikkert rundt 3uker siden at jeg opdaget at den begynte å tulle når turbotrykket ble 0,5bar. Og med tulle mener jeg at det kjennes ut som hele bilen rister. Fikk etterhvert trykktestet hele anlegget, og fikk konstantert luftlekasje rimelig kjapt. 1bar forsvinner på ca 2 sekunder. Da så jeg for meg at den fikk helt feil bensinblanding som igjen førte til den ike gikk helt rent. Men at hele bilen begynner å riste? Mistenkte først slangen fra turbo til røret som ligger i fanger. Men denne er helt ok. Så etterhvert begynte jeg å tenke på dette røret. Etter hva jeg har forstått er den laget som en del av rammen framfanger henger på(?). Denne ligger helt i bunn på fanger og ser jo det at dette røret må være bøyd ganske bra etter at verkstedet knøvla bunnpanna. Noen som har noen formeninger om det faktisk er at det blir feil blanding som gjør at dette forekommer? Skal prøve å ta av fanger i løpet av helga å se om jeg klarer å finne noen sprekker/hull i røret. Takker for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...